"In contextul noilor masuri strategice pe care le-am anuntat, aceste rezultate ne plaseaza pe o pozitie puternica, in conditiile in care Danone intra intr-o noua faza de dezvoltare. Grupul se va concentra pe produse sanatoase, pe un profil extins la nivel international si pe o crestere puternica", a declarat presedintele si directorul general al grupului, Franck Riboud.

Fluctuatiile cursului valutar au avut un impact negativ de 2,2% asupra vanzarilor Danone in primele sase luni ale anului, ca si activitatile de consolidare din cadrul grupului, care au incetinit cresterea cu 1,7%.

Cea mai mare crestere a vanzarilor de lactate a fost inregistrata de Danone in America Latina, aproape 20%, datorita evolutiei pozitive din Argentina si din Brazilia si castigarii unor cote de piata importante in Mexic.

Vanzarile au crescut cu aproximativ 10% in America de Nord, dupa lansarea cu succes a marcii Actimel in tarile din regiune si orientarea portofoliului catre produsele imbogatite cu probiotice, mai informeaza compania. in Europa, vanzarile au crescut puternic in Rusia, Spania si Polonia, dar au stagnat in Franta.

Citeste si:

Vanzarile diviziei de bauturi, in crestere moderata, de 4,7%, au fost incetinite de conflictul cu partenerul Wahaha din China, unde Danone a inregistrat o scadere a vanzarilor semestriale fata de aceeasi perioada a anului trecut de peste 6%.

Danone a intentat un proces in California, acuzandu-si partenerul chinez de incalcarea contractului, prin folosirea marcii Wahaha pentru produse vandute in afara structurii de joint-venture.

Divizia de biscuiti, pe care grupul ar putea sa o vanda companiei americane Kraft Foods, a inregistrat o crestere a vanzarilor cu 5,3%.

Profitul net al companiei a crescut cu peste 8% in primul semestru al anului, fata de prima jumatate a lui 2006, pana la 663 milioane de euro, iar castigul pe actiune a urcat cu 10,1% pana la 1,38 euro in aceeasi perioada.