Oficialii HMV au precizat ca tranzactia va permite concentarea lantului britanic de magazine in regiunile unde acesta figureaza ca lider de piata.

Luna trecuta, HMV a inregistrat un profit in scadere, pe fondul unei competitii acerbe din partea supermarketurilor si a retailerilor online. HMV a fost nevoit sa anunte o schimbare de strategie in martie, dupa ce raportase o situatie “mai severa decat cea estimata”, vanzarile sale de CD-uri avand cel mai mult de suferit de pe urma transformarii pietei si a cerintelor clientilor.

Astfel, HMV se va concentra pe extinderea afacerii sale online, implicit a muzicii in format digital, dar va adauga si MP3 playere si radio-uri, avand in vedere si un parteneriat cu operatorul de telefonie mobila 3.

Citeste si:

HMV nu este singurul retailer muzical care urmareste reducerea costurilor si obtinerea unei profitabilitati mai ridicate. Gigantul Virgin a anuntat, la randul sau, ca este dispus sa isi instraineze o parte din magazine.

La nivel global, HMV a inregistrat un profit de 48,1 milioane de lire sterline ( 71,2 milioane de euro) pana in mai anul curent, aproape jumatate din profitul de 98,2 milioane lire sterline (146 milioane euro) obtinut in aceeasi perioada a anului trecut.

Deschis in districtul Shibuya din Tokyo in 1990, HMV Japonia detine 62 de magazine de muzica si carte, avand anual 40 de milioane de clienti.