Scandalul a pornit de la sesizarea facuta de un grup de contabilitate internationala conform careia eticheta produsului nu precizeaza concret sursa apei, ascunzandu-se dupa prescurtarea “P.W.S” (sursa publica de apa).

Oficialii de la PepsiCo au hotarat sa schimbe eticheta, numind direct sursa apei pe care o comercializeaza. “Pe noile sticle de apa va sta scris ca Aquafina este o apa purificata care provine dintr-o sursa publica de apa”, a declarat purtatoarea de cuvant a corporatiei, Nicole Bradley. Compania a mai fost criticata si pentru logo-ul produsului care infatiseaza un contur montan, desi apa nu este capturata dintr-un izvor natural.

Si alte companii, precum Coca-Cola, detinatoarea marcii de apa imbuteliata Dasani si Nestle, in portofoliul careia se afla apa purificata Nestle Pure Life, sunt supuse acelorasi presiuni intrucat se aprovizioneaza tot din surse publice de apa. “Clientii nostri sunt constienti de sursa apei Dasani deoarece pe eticheta este scris clar ca apa este una purificata”, a declarat purtatoarea de cuvant a companiei Coca-Cola, Diana Garza Ciarlante.

Pe de alta parte, Nestle a decis sa schimbe etichetele apei pe care o produce, precizand daca aceasta provine dintr-o sursa municipala sau daca izvoraste din pamant. Pure Life este singura marca de apa din portofoliul grupului elvetian care foloseste apa din surse publice, fara ca oficialii sa dezvaluie cat la suta din totalul de apa este recoltat de la robinet.

Citeste si:

Apa de baut “Aquafina” este cea mai populara din SUA la momentul actual, inregistrand vanzari de peste 2,17 miliarde de dolari (1,58 miliarde de euro) anul trecut. Un raport guvernamental din 1999 cu privire la apa imbuteliata pe teritoriul SUA precizeaza ca un sfert din aceasta provine, practic, de la robinet si ca este comercializata in urma unor tratamente specifice.

In SUA, cifra de afaceri cu apa imbuteliata a ajuns la suma de 11 miliarde de dolari (8,04 miliarde de euro) in 2006, iar specialistii se asteapta la o crestere de 10% anul acesta. Segmentul care a inregistrat cea mai mare crestere a volumului de vanzari este cel al apei imbuteliate in sticle de pana in 1,5 litri.

Afacerile cu apa imbuteliata reprezinta o sursa importanta de venituri pentru companii precum PepsiCo sau Coca-Cola in conditiile in care clientii au devenit mai constienti de pericolele la care sunt expusi prin consumul de bauturi carbogazoase.