Compania americana a apelat deja la serviciile renumitei firme de consultanta financiara Lehman Bros. Holdings Inc. pentru sfaturi privind strategia pe care o va adopta in viitor, avand in vedere ca a inregistrat pierderi nete intre 17 si 20 de centi (12 - 14 eurocenti) per actiune, in cel de-al doilea semestru. Oficialii corporatiei sunt destul de pesimisti, preconizand ca vanzarile en-detail vor scadea cu pana la 8% semestrul urmator.

Colapsul marelui producator de incaltaminte survine pe fondul reducerii cererii de pantofi sport traditionali, afacerea de baza a Foot Locker, adolescentii orientandu-se tot mai mult spre echipamentele pentru sporturile extreme urbane.

Compania a incercat sa-si revigoreze vanzarile prin lansarea unei linii de incaltaminte sport pentru intreaga familie, insa conceptul nu a prins, ducand chiar la falimentul a peste 30 de magazine.

Citeste si:

Oficialii Foot Locker au anuntat ca vor desfiinta 250 de magazine din cele 4.000 detinute in SUA, dublu fata de cat planuisera initial. Pe de alta parte, acestia se gandesc si la o strategie de consolidare pe piata europeana, unde afacerile nu au avut de suferit. Anul viitor, Foot Locker va deschide 30 de noi magazine in Europa de Vest, in speranta ca europenii vor reusi sa scoata compania din impasul financiar in care se afla.

“Pe parcursul celui de-al doilea semestru am luat hotararea sa lichidam marfa intr-un ritm mai alert decat am planuit la inceputul anului, cu scopul de a ne imbunatati bilantul vanzarilor inainte de venirea toamnei. Impactul financiar al implementarii acestei strategii s-a reflectat in pierderile raportate in semestrul al doilea”, a declarat Matthew D. Serra, presedintele si directorul executiv al Foot Locker Inc.

Nivelul actiunilor companiei au scazut cu 30% in ultimele 12 luni. Foot Locker, care este retailer-ul dominant pe segmentul de incaltaminte sport, cu o cota de piata de 20%, se confrunta cu o saturatie a pietei, precum si cu o presiune crescanda exercitata de competitori ca Dick's Sporting Goods.