Vanzarile din perioada Craciunului sunt foarte importante pentru industria bijuteriilor, deoarece reprezinta 50% din vanzarile anuale, si astfel afecteaza intregul an. Aproximativ 75% din bijuteriile italiene sunt vandute in strainatate. Bijutierii prezenti la targul international de orfevrarie din orasul italian Vicenza au spus ca primele semnale din partea cumparatorilor arata ca acestia sunt reticenti la cumpararea de bijuterii, deoarece se tem ca vor creste dobanzile ca urmare a crizei creditelor, anunta NewsIn.

"Nu ne asteptam la un Craciun stralucitor", a spus directorul executiv al celui mai mare grup italian de bijutieri, Uno A Erre, Gianluca Zucchi, preluat de Reuters.

Impactul psihologic asupra consumatorilor al problemelor din sectorul american al creditelor ipotecare ii va face foarte prudenti pe acestia, a mai spus Zucchi.

Problemele au inceput in sectorul american al creditelor ipotecare cu grad mare de risc, piata in care imprumuturile ipotecare acordate clientilor cu grad mare de risc au fost "impachetate" si vandute ca valori mobiliare sustinute de active investitorilor institutionali din pietele internationale.

Statele Unite ale Americii raman piata principala de exporturi pentru bijutierii italieni, desi cota de vanzari din aceasta piata din totalul vanzarilor a coborat la 15% la mijlocul acestui an, fata de 25% cu cativa ani in urma, din cauza aprecierii euro fata de dolar si a competitiei acerbe a rivalilor cu costuri mai mici si care se bucura de un regim mai favorabil de impozitare.

Citeste si:

Bijutierii care fabrica produsele cele mai ieftine vor fi probabil cei mai afectati, deoarece clientii lor sunt cei mai atenti cu cheltuielile si este mai probabil ca acestia sa economiseasca refuzandu-si bijuterii sau alte cumparaturi costisitoare cand se inaspresc conditiile din piata financiara si a creditelor, au mai spus bijutierii.

"In general, asistam la reducerea cheltuielilor din zona bijuteriilor mai ieftine", a spus producatorul de bijuterii de lux Marco Valente.

"Clientii bogati si instariti se vor mentine, iar piata bijuteriilor de marca si a celor sofisticate va evolua pozitiv", a spus Valente, adaugand ca vanzarile sale sunt in crestere si se asteapta la aproape dublarea lor ca procent din vanzarile totale pana la 40% in urmatorii doi ani.

Designerul italian de bijuterii de lux Roberto Coin, care este mai cunoscut in Statele Unite ale Americii decat in tara sa, este optimist cu privire la puterea de cumparare a clientilor din SUA.

"Americanii sunt oameni buni. in fiecare zi se trezesc si merg la cumparaturi... Avem nevoie cu totii de o economie puternica a Statelor Unite ale Americii", a spus Roberto Coin, citat de Reuters.