In aceasta perioada, "28.600 de noi avioane vor fi livrate pe plan mondial, urmand a reprezenta 80% dintre cele 36.000 aeronave ce vor fi functiune in 2026", a declarat grupul american in raportul sau - Perspective 2007.

"In aceasta perioada, China va fi piata ce va inregistra cea mai mare crestere si prima piata in afara de Statele Unite ale Americii privind achizitiile de avioane comerciale", a declarat Boeing.

Multumita in mare parte unei "capacitati de crestere de 8,1% pe an", traficul aerian chinez, reprezentand momentan "cu putin sub o cincime din piata interna nord-americana, va depasi jumatate din aceasta piata", a precizat constructorul american.

Citeste si:

Flota gigantului asiatic va trebui sa isi majoreze de patru ori numarul de aeronave in aceasta perioada, atingand nivelul de 4.460 de aparate, reiese din comunicat.

La sfarsitul lunii martie, flota civila chineza era compusa din 1.026 avioane, conform cifrelor oficiale.
Ultimele estimari pentru o perioda de 20 de ani publicate de Boeing, care analizau perioada pana in 2025, mizau pe un numar de 2.900 de aeronave noi, de pasageri sau de transport marfa.

Grupul aeronautic european Airbus a estimat in luna februarie ca China va avea nevoie de 3.000 de aeronave in urmatorii 20 de ani, dintre care 2.650 pentru transport de pasageri si 400 pentru transport marfa.