In primul semestru al anului, valoarea profitului net s-a majorat cu 30%, pana la 831 de milioane de euro, fata de cele 639 de milioane de euro inregistrate in acceasi perioada a lui 2006. Analistii financiari prevazusera o majorare de pana la 801 milioane de euro. Pernod Ricard, care ar putea sa achizitioneze producatorul suedez al Absolut Vodka, a lansat pe piata o serie de bauturi alcoolice pe segmentul premium, cu scopul de a obtine profituri mai mari si a redus costurile distributiei produselor marca Beefeater.

“Pernod Ricard si-a majorat considerabil marja de profit multumita concentrarii asupra brand-urilor de pe segmentul produselor premium. Preluarea competitorului sau, Allied Domecq este parte a acestei noi strategii care a inceput sa dea roade”, este de parere Laurent Vallee, manager financiar la Richelieu Finance in Paris.

“Am reusit sa ne concentram atentia spre marcile Allied Domecq si sa avem rezultatele pe care le promisesem. Am economisit multi bani in domeniul distributiei, iar Asia este cea mai profitabila piata la momentul actual”, a declarat Pierre Pringuet, directorul general al Pernod Ricard.

Citeste si:

Cele 15 marci nou intrate in portofoliul Pernod Ricard, prin achizitionarea companiei Allied Domecq, au absorbit aproape 70% din bugetul de publicitate, compania lansand, recent, o campanie de advertising la nivel recent pentru promovarea whisky-ului Ballantine's.

In Romania, piata whisky-urilor a inregistrat o crestere constanta de peste 50% pe primul semestru, datorata, in mare parte, reducerii taxelor de la inceputul anului si a cresterii pietei HoReCa. Marii jucatori de pe piata whisky-urilor prevad ca aceasta va evolua, pe parcursul anului viitor, spre o continua crestere, de aproximativ 20-25% fata de 2007.