P&G ar putea sa primeasca peste 7 miliarde de dolari (4,9 miliarde de euro) pentru Duracell, alte 3 miliarde de dolari (2,1 miliarde de euro) pentru Folgers si 3,5 miliarde de dolari (2,4 miliarde de euro) pentru Pringles, banii urmand a fi folositi pentru rascumpararea unor pachete de actiuni.

Compania ar putea sa vanda divizia producatoare de baterii Duracell, achizitionata in urma cu doi ani de la Gillette contra sumei de 57 de miliarde de dolari (40 de miliarde de euro), din cauza scaderii profitului si a cotei de piata detinute, cred specialistii financiari.

Pe de alta parte, P&G nu si-a concentrat niciodata atentia catre diviziile sale de gustari si bauturi , compania neavand linii complete de productie, ceea ce o face mult mai vulnerabila in fata competitiei.

Citeste si:

“Consumatorii pot foarte bine sa cumpere tot felul de cafele aromate de la Starbucks, iar Folgers va intra cu usurinta in portofoliul unui alt mare jucator”, este de parere Mariann Montagne, analist financiar in cadrul Thrivent Asset Management, o firma de consultanta care detine actiuni in cadrul P&G.

In ceea ce priveste divizia de gustari din cartofi, Pringles nu poate sa tina pasul cu cea a PepsiCo, Frito Lay, din simplul motiv ca P&G nu mai detine si o alta marca de acest gen, ceea ce inseamna o oferta limitata. Lansate pe piata in 1968, chipsurile Pringles se comercializeaza intr-un recipient din carton, resigilabil, inventat de P&G.