Acest eveniment, care a marcat sfarsitul perioadei caracterizate prin probleme industriale, intervine in plin scandal de trafic cu informatii privilegiate in care este implicata compania-mama a Airbus, EADS, scandal legat direct de dificultatile cu care a fost confruntat grupul european in procesul de fabricatie al modelului A380.

La ceremonia de lansare, aeronava a rulat pe pista, in fata a proximativ 600 de persoane, salariati ai Airbus, ai companiei Singapore Airlines si a jurnalistilor, insa nu va decola, informeaza AFP.

Aeronava va decola in ziua urmatoare catre Singapore, de unde va efectua primul sau zbor comercial, la data de 25 octombrie, catre Sydney.

Locurile pentru primul zbor al aeronavei au fost scoase la licitatie pe site-ul eBay, fiind vandute pentru un total de 1,3 milioane dolari, suma varsata in conturile unei organizatii caritabile.

Citeste si:

Livrarea acestui model de aeronava a fost intarziata din cauza problemelor industriale, mai ales in ceea ce priveste instalarea cablurilor electrice.
Menit a contesta suprematia aeronavei 747 produse de grupul american Boeing (care a fost singurul avion gigant prezent pe piata incepand cu anul 1970), avionul A380 va putea transporta 525 de pasageri in versiunea standard si pana la 853 de persoane in cazul optiunii charter.

Momentan Airbus contabilizeaza 189 de comenzi ferme venite din partea unui numar de 16 clienti, proveniti mai ales din regiunea Golfului Persic, Asiei si Europei.

Cheltuielile legate de intirzierile de productie ale modelului A380 au redus performantele financiare ale Airbus cu 2,5 miliarde euro in 2006, grupul inregistrand o pierdere de 572 milioane euro anul trecut.

Factura totala a crizei ar putea depasi nivelul de sase miliarde euro pana in 2010, relateaza AFP.