Compania franceza a pus aceasta crestere pe seama performantelor notabile ale diviziei sale de lactate, ce au contracarat reducerea vanzarilor de bauturi, cauzata de o vara mai putin profitabila in Europa si de disputa cu firma chineza Wahaha.

Danone a precizat ca vanzarile grupului in primele noua luni ale anului s-au ridicat la 11,241 miliarde euro (15,97 miliarde dolari), depasind nivelul inregistrat in aceeasi perioada a anului 2006, cand vanzarile au fost de 10,772 miliarde euro.

Rezultatul este putin sub estimarile unui grup de analisti chestionati de Reuters, care au mizat, in medie, pe vanzari de 11,256 miliarde dolari.

Danone a precizat ca vanzarile in trimestrul al treilea al 2007 au crescut cu 3,9% fata de aceeasi perioada a anului precedent, cel mai scazut ritm de crestere inregistrat in ultimii cinci ani.

Disputa cu partenerul chinez Wahaha au afectat vanzarile iar conditiile meteorologice nefavorabile au redus cererea pentru apa minerala in Franta cu aproximativ 20%.

Citeste si:

Aceste cifre includ si divizia de productie a biscuitilor LU, pe care Danone este pe cale de a o vinde.

Grupul Danone e prezent in 120 de tari, fiind unul dintre liderii mondiali din industria alimentara.

Compania detine locul intai in lume in industria produselor lactate proaspete si in domeniul apei imbuteliate si locul doi la productia de biscuiti si produse pe baza de cereale.

Grupul are pe plan mondial peste 88.000 de angajati si a inregistrat in 2006 vanzari de 14 miliarde euro.