Profitul operational al ocupantului locului secund in clasamentul producatorilor de electrocasnice din lume a crescut pana la 1,15 miliarde coroane suedeze (179 milioane dolari), excluzand elementele exceptionale, cu putin peste performanta inregistrata in aceeasi perioada a anului trecut, de 1.14 miliarde coroane dar sub estimarile analistilor chestionati de Reuters, care mizau pe un rezultat de 1,23 miliarde coroane.

Electrolux, printre marcile caruia se numarar AEG, Zanussi si Frigidaire, a precizat ca estimeaza un nivel "oarecum" mai mare privind profitul operational anual, excluzand elementele exceptionale, adaugand insa ca perspectivele sunt mult mai inconjurate de nesiguranta.

"Riscurile unei scaderi inregistrate pe piata americana a electrocasnicelor, majorarea preturilor la materie prima si evolutia marjelor pe piata europeana adauga incertitudini privind rezultatele noastre in 2007", a anuntat compania.

Inainte de prezentarea raportului financiar, analistii si-au exprimat ingrijorarea privind posibilitatea ca Electolux, detronat anul trecut de catre Whirlpool Corp., sa fie afectat de o restrangere a pietei americane, pe fondul recentei crize a creditelor.

Citeste si:

Firma a observat deterioarea conditiilor pietei americane in ultima perioada, in timp ce in Europa, lansarea de noi produse a dus la majorarea peste asteptari a cheltuielilor.

"Depunem eforturi pentru a rezolva aceste probleme, insa va mai dura o perioada inainte sa atingem un nivel acceptat de imbunatatiri", a declarat directorul executiv al grupului, Hans Straberg, intr-un comunicat.

"In al treilea trimestru, am mai observat si temperarea cererii in unele dintre cele mai importante piete din Europa, mai ales in Germania, lucru care ne-a afectat dezvoltarea", a adaugat acesta.