Decizia Carrefour de a intra pe piata din India folosind conceptul de distributie angro ii va perimite acestuia sa-si consolideze pozitia in regiune, in conditiile in care legislatia acestui stat nu permite operatorilor straini de supermarketuri si hipermarketuri sa aiba acces direct la consumatorii finali.

"Decizia are sens in conditiile unui mediu politic sensibil la retailul strain. Vrem sa mentinem pe cat posibil discretia referitor la acest subiect", au declarat surse apropiate afacerii.

Extinderea Carrefour in India vine dupa ce Wal-Mart, cel mai mare retailer la nivel mondial va intra pe aceasta piata printr-un joint venture cu Bharti, un retailer local. Atat Carrefour cat si rivalul sau Tesco tintesc piata indiana de mult timp. La inceputul anului, Carrefour a avut discutii despre un posibil parteneriat cu Wadia Group unul dintre cele mai mari conglomerate din industria de profil din India, dar negocierile nu au avut nici un rezultat. De asemenea negocierile cu Dubai Landmark Holdings nu au condus la nicio afacere concreta.

Citeste si:

Legislatia indiana nu permite operarea de magazine multi-brand adresate consumatorului final cum sunt Carrefour, Wal-Mart sau Tesco ci doar magazine ale unei singure marci cum ar fi Gucci sau Zegna.

"Are mai mult sens sa fi un furnizor eficient pentru milioanele de afaceri mici existente in India decat incercarea de a intra in contact direct cu milioanele de consumatori finali", a declarat presedintele companiei de consultanta si cercetare Technopak Advisors, Arvind Singhal.