Retailerul francez Carrefour intentioneaza sa deschida in India o retea de magazine de tipul cash&carry, deoarece vrea sa patrunda pe una dintre cele mai promitatoare piete de retail din lume, sustin persoane apropiate afacerii, citate de Financial Times.
Decizia Carrefour de a intra pe piata din India folosind conceptul de distributie angro ii va perimite acestuia sa-si consolideze pozitia in regiune, in conditiile in care legislatia acestui stat nu permite operatorilor straini de supermarketuri si hipermarketuri sa aiba acces direct la consumatorii finali.

"Decizia are sens in conditiile unui mediu politic sensibil la retailul strain. Vrem sa mentinem pe cat posibil discretia referitor la acest subiect", au declarat surse apropiate afacerii.

Extinderea Carrefour in India vine dupa ce Wal-Mart, cel mai mare retailer la nivel mondial va intra pe aceasta piata printr-un joint venture cu Bharti, un retailer local. Atat Carrefour cat si rivalul sau Tesco tintesc piata indiana de mult timp. La inceputul anului, Carrefour a avut discutii despre un posibil parteneriat cu Wadia Group unul dintre cele mai mari conglomerate din industria de profil din India, dar negocierile nu au avut nici un rezultat. De asemenea negocierile cu Dubai Landmark Holdings nu au condus la nicio afacere concreta.

Legislatia indiana nu permite operarea de magazine multi-brand adresate consumatorului final cum sunt Carrefour, Wal-Mart sau Tesco ci doar magazine ale unei singure marci cum ar fi Gucci sau Zegna.

"Are mai mult sens sa fi un furnizor eficient pentru milioanele de afaceri mici existente in India decat incercarea de a intra in contact direct cu milioanele de consumatori finali", a declarat presedintele companiei de consultanta si cercetare Technopak Advisors, Arvind Singhal.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri