“Acesta este un nou an cu profituri record pentru easyJet care subliniaza eficienta modelului nostru de afaceri. In ciuda provocarilor, venitul, profitul si rentabilitatea capitalului investit au inregistrat o imbunatatire spectaculoasa, reflectand preocuparea noastra continua de a reduce costurile oferind in acelasi timp servicii excelente”, a declarat Andy Harrison, easyJet Chief Executive.

Noua conducere a continuat dezvoltarea operatiunilor si flotei easyJet, compania transportand mai bine de 37 de milioane de pasageri in acest an, mentinand un grad mediu de ocupare ridicat, de 84% si devenind astfel al patrulea mare operator din Europa.

In 2007 easyJet a continuat sa extinda operatiunile in Europa continentala prin lansarea celei de a 17-a baze in Madrid, unde a transportat in acest an mai bine de 2 milioane de pasageri, compania devenind aici lider in topul operatorilor low-cost. easyJet a continuat dezvoltarea bazei Milano Malpensa, unde a devenit al doilea mare operator la doar un an dupa lansare si intentioneaza sa-si dubleze capacitatea la 15 aeronave pana la sfarsitul lui 2008.

In Marea Britanie easyJet continua dezvoltarea bazelor existente, aducand inca un Airbus A319 pe Gatwick, unul in Bristol si sase in Belfast. In primavara lui 2008 vor fi lansate doua noi baze in Franta, la Paris - Charles de Gaulle si Lyon.

In iunie 2007 compania a lansat serviciul easyJetHolidays.com care le permite clientilor sa beneficieze de servicii integrate prin cumpararea unor pachete complete de calatorie: zboruri si cazare. Pentru a-si dezvolta serviciile pe piata zborurilor destinate segmentului de business, compania a semnat un parteneriat cu Amadeus si Galileo, ceea ce permite in premiera agentilor de turism corporate sa acceseze serviciile de booking easyJet direct prin programul Global Distribution System ("GDS").

Citeste si:

Anticipand rezultatele pentru aceasta iarna, easyJet estimeaza ca veniturile totale per loc se vor mentine aproximativ la acelasi nivel din iarna trecuta. Pentru vara lui 2008, se estimeaza ca procesul de convertire anuala a taxei de pasager (ADP), taxele pentru bagaje si cresterea veniturilor auxiliare vor avea ca efect obtinerea unor venituri totale per loc mai ridicate decat cele din vara anterioara. Costurile ridicate ale combustibililor vor fi partial compensate devalorizarea dolarului american, totusi easyJet anticipeaza o crestere globala a costurilor pe unitate de combustibil, exprimate in lire sterline. In ceea ce priveste costurile pe unitate, excluzand combustibilii, compania apreciaza ca acestea vor fi similare cu cele de anul trecut.

In ultimii doi ani s-a inregistrat o crestere a profitabilitatii, iar pentru anul fiscal actual, Comitetul Director anticipeaza o crestere de aproximativ 20% a profitului brut de baza.

Previziunile de mai sus exclud achizitia GB Airways. easyJet estimeaza ca achizitia se va finaliza cel mai tarziu la data de 31 ianuarie 2008. Excluzand costurile unice de aproximativ 12 milioane de lire sterline, compania anticipeaza ca achizitia va genera o crestere a profiturilor in anul fiscal actual.

easyJet este liderul companiilor aeriene low-cost din Europa, avand in prezent 137 aeronave care acopera 352 rute intre 88 de aeroporturi din 23 de tari.