Imigrantii umplu centrele comerciale si cheltuiesc aproape dublu fata de italieni pentru masa de Craciun, potrivit unui studiu al institutului Confcommercio-Demoskopea realizat pe un esantion de italieni si unul de imigranti din cele mai mari sapte comunitati din Peninsula: albaneza, marocana, romana, chineza, ucraineana, filipineza si tunisiana.

Printre cadourile preferate de imigranti se numara articolele de imbracaminte (60%), jucariile (39%), echipamentele electronice (23%) si electrocasnice (21%).

Imigrantii prefera sa mearga la cumparaturi in centrele comerciale (67%) sau in bazare (26%), in timp ce italienii aleg magazinele mici. Cumparaturile online sunt alese de numai 2% dintre italieni si 0,3% dintre imigranti.

Pentru masa de Craciun, imigrantii din Peninsula sunt dispusi sa cheltuiasca aproximativ 83 de euro (fata de 44 de euro in medie in cazul italienilor), iar pentru masa de Revelion 93 de euro (fata de 53 de euro italienii).

Citeste si:

Cadourile reprezinta, atat pentru italieni, cat si pentru imigranti, principala cheltuiala in luna decembrie, urmate de facturi.

Majoritatea italienilor, 64,3%, isi vor petrece Craciunul acasa, dar aceasta proportie scade pentru imigranti (40,5%).