Mastercard Europe a anuntat ca va face apel pe langa instantele judecatoresti ale UE pentru decizia data ieri de Comisia Europeana referitor la actuala metoda de taxare internationala, pe care o considera daunatoare pentru clienti si pentru investitii.
Comisia Europeana a precizat ca va acorda companiei de carduri de credit MasterCard sase luni pentru a modifica actuala metoda de taxare internationala, in caz contrar urmand sa aplice zilnic amenzi dupa expirarea acestei perioade.

Compania a mai explicat ca "se va conforma ordinului Comisiei Europene, dar este pregatita sa ia atitudine pentru a mentine competitivitatea produselor sale de plata".

Mastercard Europe a mai precizat ca decizia se bazeaza pe "convingerile ferme ca fortele din piata si nu reglementarile ar trebui sa determine alegerile esentiale, precum stabilirea taxelor multilaterale sau alegerea retailerilor pentru o forma de plata sau alta".

"Daca ramane necontestata si este adoptata de autoritatile nationale, decizia Comisiei ar afecta atat consumatorii, cat si investitiile si inovatiile in industria europeana a platilor, prin implementarea mai lenta a prevederilor referitoare la zona unica europeana de plati (SEPA)", considera reprezentantii Mastercard.

"Comisia a ignorat experienta din Australia, unde autoritatile au redus fortat taxele multilaterale, ceea ce a crescut costurile pentru posesorii de carduri, le-a diminuat avantajele si a daunat competitiei, investitiilor si inovatiei. Mai mult, nu au dovedit ca prin acele masuri clientii ar fi castigat prin prisma unor costuri mai mici la comercianti, asa cum sperau autoritatile. Nu este surprinzator ca afacerile de plati cu cardul in Australia au inregistrat o crestere mai lenta dupa aplicarea reglementarilor", a declarat presedintele Mastercard Europe, Javier Perez.

Principalul rival al Mastercard pe piata platilor cu cardul, compania Visa, si-a publicat, la randul sau, pozitia referitoare la decizia executivului european, prin care precizeaza ca, in conformitate cu declaratiile comisarului pe probleme de competitie, Neelie Kroes, "fiecare caz trebuie analizat separat".

"Decizia Comisiei Europene se refera strict la MasterCard. Din punct de vedere legal, nu este aplicabila companiei Visa Europe. Incepand din 2002, Visa beneficiaza de o dispensa din partea Comisiei Europene in ceea ce priveste comisioanele de interschimb. Suntem in curs de a analiza pozitia revizuita a comisarului si vom continua dialogul in ceea ce priveste stabilirea nivelului comisioanelor noastre pe viitor. Intre timp, activitatile noastre se vor derula in mod normal", a explicat compania, intr-un comunicat publicat miercuri.

"Nu vedem niciun motiv pentru care sa se considere ca taxele de interschimb Visa Europe functioneaza ca o taxa pe consum sau ca determina consumatorii sa plateasca dublu. Consecinta directa a reducerii substantiale a comisioanelor de interschimb va fi un transfer disproportionat al costurilor sistemelor de plata prin card de la comercianti la consumatori", mai spun reprezentantii Visa.

Potrivit surselor Reuters, decizia nu impiedica Mastercard si bancile afiliate sa adopte o noua taxa multilaterala care sa corespunda conditiilor impuse de articolul 81.3 din legislatia UE pe probleme de competitie.

EuroCommerce, ce reprezinta milioane de magazine din cele 27 de state membre ale UE, a depus plangeri la executivul european in legatura cu metoda de taxare internationala stabilita de MasterCard.

Magazinele platesc taxe catre bancile de care apartin pentru fiecarea achizitie efectuata cu un card Mastercard. Firma americana de carduri impune multe taxe, care impreuna ating in jur de 1% din pretul de cumparare. Banca de care apartine respectivul magazin plateste taxa catre banca de care apartine cardul.

Comisarul pe probleme de competitie, Neelie Kroes, a afirmat ca actuala metoda de taxare fraudeaza clientii.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri