Grupul francez a precizat ca majorarea de aproape trei ori a profitului net se datoreaza in mare parte unui castig de capital de 3,1 miliarde euro, obtinut dupa vanzarea diviziei sale de biscuiti.

Vanzarile grupului au crescut cu 9,7% fata de anul precedent, la 12,776 miliarde euro.

Conform comunicatului emis de companie, profitul operational a crescut cu 13,4%, la 1,696 miliarde euro.

In calcularea vanzarilor, Danone a inclus doar sase luni de venituri provenite de la compania cu capital mixt din China, Wahaha, din cauza unei dispute cu partanerul local, si doar doua luni de activitati la divizia Numico.

Compania a prezentat trei versiuni diferite ale datelor contabile pentru a sublinia modificarile prin care au trecut registrele sale contabile.

Citeste si:

Danone a precizat ca tintele pe termen mediu sunt atingerea unei rate anuale de crestere a vanzarilor de 8%-10% si o majorare mai accentuata a profitului operational.

Compania a obtinut in 2007 un nivel al castigurilor pe actiune de 2,47 euro, fata de 2,44 euro pe actiune in 2006.

Danone, producator al apei minerale Evian si a iaurturilor Actimel a declarat ca vanzarea diviziei sale de biscuiti catre Kraft Foods si achizitia producatorului olandez de alimente pentru copii Numico ii va asigura o crestere mai rapida si un grad sporit de profitabilitate in anii ce vor urma.

"Suntem increzatori in capacitatea companiei de accelera cresterea si a imbunatati profitabilitatea", a declarat presedintele si directorul executiv al Danone, Frank Riboud, intr-un comunicat.