Vanzarile au urcat cu 3,9%, pana la 5,976 miliarde euro. Cu toate acestea, cea mai mare companie aeriana din lume din punct de vedere al veniturilor a afisat pentru al treilea trimestru, ce s-a incheiat in decembrie, un profit net de 139 milioane euro, in scadere cu 39% fata de anul precedent si sub estimarile pietei.

Analistii prevedeau in medie un profit operational de 259 milioane euro, vanzari de 5,912 miliarde euro si un profit net de 179 milioane euro, potrivit estimarilor Reuters.

Marja operationala ajustata a crescut cu 0,8 puncte procentuale, la 6.1%. Profitul operational a crescut, in ciuda unei greve a personalului de zbor Air France, care a limitat cresterea tranzitului de pasageri la 1,9% in perioada analizata.

Grupul aerian a confirmat tinta financiara ce prevede pentru 2007 un randament al capitalului investit de 7%, dupa perceperea taxelor.
Analistii urmaresc orice semnal ca incetinirea economica incepe sa afecteze profiturile companiilor aeriene.

Citeste si:

Rezultatele au fost afisate la zece zile dupa ce compania low-cost Ryanair a publicat o scadere a profitului net in al treilea trimestru si a avertizat asupra conditiilor din piata, care ar putea afecta profiturile in anul urmator.

Tot la inceputul lunii februarie, British Airways a anuntat o crestere de 28,5% a profitului operational din primele noua luni ale anului fiscal, insa avertizarea legata de o crestere a pretului la combustibil a afectat cotatia actiunilor.

Inainte de publicarea rezultatelor, cotatia actiunilor Air France KLM a urcat cu 4,8%, la 19,5 euro. Actiunile companiei s-au depreciat cu 19% in acest an, partial ca urmare a ingrijorarilor legate de discutiile de fuziune cu compania italiana Alitalia.

Doi dintre partenerii aliantei, partenerul Air France, Delta AirLines si partenerul KLM, Northwest Airlines, sunt in discutii ce ar putea duce la incheierea unui acord in saptamanile urmatoare, a declarat pentru Reuters o sursa avizata.