Profitul a depasit, insa, estimarile de acum 11 zile ale analistilor, sustinut de cresterea vanzarilor cu 14%.

Cel mai mare producator de ketchup din lume a anuntat ca va atinge un profit fiscal de 2,60-2,62 dolari/actiune in 2008, in crestere cu 9-10% fata de anul precedent. Analistii se asteapta la un profit mediu de 2,63 dolari/actiune, potrivit Reuters Estimates.

Heinz a afisat un profit de 218,5 milioane dolari in trimestrul al treilea fiscal incheiat in 30 ianuarie, comparativ cu 219 milioane dolari castigate in aceeasi perioada din anul precedent.

Castigurile pe actiune au urcat pana la 68 de centi, comparativ cu 66 centi, ca urmare a unei ieftiniri a actiunilor exceptionale.

Heinz, care produce si alimente semipreparate, cum ar fi cartofii Ore-Ida sau felurile de mancare inghetata Smart Ones, anuntase, in 15 februarie, ca va avea un profit de 67-68 centi/actiune. La momentul respectiv, analistii estimasera un castig mediu de 63 centi/actiune, potrivit Reuters Estimates. Estimarile au fost ulterior revizuite in crestere pana la 68 centi/actiune.

Citeste si:

Rata impozitului pe profit al producatorului de ketchup a fost de 31,6% in trimestrul al treilea fiscal, comparativ cu 26% in perioada echivalenta de anul trecut. Reprezentantii Heinz anuntasera, insa, ca se asteapta la o rata a impozitului de aproximativ 31%.

Vanzarile Heinz au crescut cu 13,8% pana la 2,61 miliarde dolari.

Compania, care are 60% din vanzari in afara Statelor Unite, a aratat ca deprecierea dolarului a contribuit cu 5,3 puncte procentuale la cresterea vanzarilor.

La fel ca majoritatea producatorilor americani de alimente, Heinz se confrunta cu scumpirea materiilor prime, care contrabalanseaza preturile mai mari ale produselor sale, castigurile din productivitate si cele din fluctuatiile cursului valutar.