OMV a cerut Comisiei Europene (CE), ce reprezinta executivul Uniunii Europene, sa aprobe preluarea, dar mai intai, organismele de reglementare in domeniul concurentei trebuie sa verifice daca acordul va afecta competitia.

MOL se opune preluarii din vara anului 2007, cand OMV si-a facut publice intentiile.

CE are ca termen limita data de 6 martie pentru a lua masurile necesare.

Pana atunci CE ar putea aproba acordul, insa va anunta ca trebuie sa deschida o ancheta mai ampla pentru a analiza ultimele 90 de zile lucratoare, a spus sursa.

Asemenea analize nu presupun neaparat o interzicere a acordului, nici macar ca vor exista conditii in plus.

CE doreste sa afle mai multe despre ce se va intampla daca conductele, amplasamentele de stocare si alte facilitati de distributie ale ambelor companii vor intra sub o singura egida.

Citeste si:

Fiecare companie are deja o prezenta solida pe propria piata, iar combinarea acestora va face situatia si mai putin competitiva, a argumentat MOL.

MOL a precizat ca geografia regiunii face ca transportul de gaze naturale si petrol sa fie dificil deoarece tarilor le lipseste accesul la mare, existand numai Dunarea ca ruta de transport pentru barje.

Acest lucru mareste miza in ce priveste controlul asupra conductelor, deoarece este costisitor sa transporti petrol si produse petroliere cu ajutorul autocisternelor sau a trenurilor.

Cele doua companii vor avea impreuna o capacitate de rafinare de 860.000 barili de echivalent petrolier pe zi.

MOL argumenteaza ca in anumite state vor exista monopoluri, ce vor permite unei companii sa majoreze preturile mai mult decat ar face-o intr-un mediu competitiv.

Potrivit MOL, aceasta problema este prezenta in special in Ungaria, Slovacia si Austria.