Castigurile inainte de taxe si dobanzi au coborat la 243 milioane euro, in contextul deprecierii dolarului cu 11% fata de euro.

Cifrele nu au inclus 18,6 milioane dolari, costuri pentru ajustari in cadrul Sweetbay, unul dintre lanturile de supermarketuri din Statele Unite.

Delhaize, care genereaza aproximativ 80% dintre vanzari in Statele Unite, a estimat pentru acest an o crestere de 6-8% a castigurilor inainte de taxe si dobanzi, o urcare de 25-30% a profitului net din operatiunile continue si o crestere a vanzarilor cu 4,0-5,5%.

Previziunile se bazeaza pe un curs constant de 1,3705 dolari/euro.Ieri, dolarul a atins un nivel minim record in fata euro, de 1,5345 dolari/euro.

Analistii au prevazut ca vanzarile grupului vor creste cu 5-7%, in timp ce castigurile inainte de taxe si dobanzi vor avansa cu 8%, estimari bazate tot pe un curs valutar constant, desi unii considera ca riscul unei recesiuni americane ar putea duce la coborarea estimarilor.

Citeste si:

Compania a estimat ca vanzarile in magazinele similare din Statele Unite vor creste cu 2,5-3,5%.

Directorul executiv, Pierre-Olivier Beckers, a declarat ca 2008 va fi un an dimanic, in care au fost deschise 150 magazine noi.

In Statele Unite, unde grupul detine lanturile de magazine Food Lion, Hannaford si Sweetbay, profitul in dolari in al patrulea trimestru a crescut cu 1,3%, insa dupa transformarea in euro, a marcat o scadere de 10,3%, la 184,8 milioane euro, sub estimarile de 194 milioane euro.

Profitul operatiunilor belgiene ale grupului au scazut cu 12,8%, la 46,5 milioane euro, fata de 45 milioane euro, cat indicau estimarile. Marja s-a imbunatatit la 4,1%, de la 2,3% in al treilea trimestru, cand competitia si vremea nefavorabila au afectat rezultatele.

In Romania, belgienii de la Delhaize sunt prezenti din anul 2000 cand au achizitionat 51% din actiunile Mega Image, ulterior pachetul de actiuni majorandu-se la 70%. La sfarsitul lui iunie 2004, grupul belgian a preluat integral reteaua de magazine ce poarta sigla Mega Image.