Grupul polonez Selena a investit peste 3 milioane de dolari in extinderea operatiunilor din Statele Unite si Rusia, au aratat reprezentantii companiei.
Investitia Selena in unitatea de productie din Statele Unite s-a ridicat la 3 milioane de dolari, au declarat, pentru Wall-Street, oficialii grupului polonez.

Sursele ploneze cifreaza piata americana de produse chimice pentru constructii la 2 miliarde de dolari. Pana in prezent, grupul Selena a vandut, pe piata americana, produse siliconice pentru constructii in valoare de 2-3 milioane dolari anual. Pentru urmatorii ani, reprezentantii grupului estimeaza cresteri de 3 pana la 5 ori a vanzarilor in SUA, avand in calcul si varianta exporturilor catre Canada si Mexic.

“Demararea productiei la Selena USA Inc. este un nou pas pe drumul catre implementarea planurilor de extindere a activitatilor pe piata americana”, considera Dorin Spataru, administrator Selena Romania.

Compania a anuntat infiintarea unei noi filiale in Rusia, in Sankt Petersburg, care va include comercializarea si distributia produselor aflate sub brandurile Tytan si Artelit. Noua subsidiara, Selena Sever, este cea de-a doua companie a Grupului in Rusia, dupa Selena Vostok, infiintata in 2001.

Conform declaratiilor lui Spataru, piata ruseasca este “o piata cu un mare potential de dezvoltare, ca si piata din Romania”. In 2006, piata ruseasca a asigurat 39% din exporturile grupului, reprezentand 100 milioane zloti polonezi (28,62 milioane de euro).

Reprezentantii polonezi au mai precizat ca “in perioada 2005-2010, piata de constructie din Rusia va ocupa pozitia a 6-a in lume, daca tinem cont de rata de crestere a industriei”. In urmatorii doi ani, compania va urmari infiintarea unei unitati de productie in Rusia, o investitie care se va ridica la aproximativ 20 milioane zloti polonezi (5,72 milioane de euro).

Selena Romania este divizia locala a producatorului polonez de spume poliuretanice, etansanti si adezivi, estimand in acest an o crestere cifrei de afaceri cu 30% pana la 7,8 milioane de euro, si mentinerea cotei de piata de aproximativ o treime pentru spumele poliuretanice. Anul trecut, compania a inregistrat vanzari de 6 milioane de euro, cu 23% peste cifra de afaceri realizata anterior.

Grupul Selena este un holding international cu capital polonez, care produce si distribuie materiale chimice pentru constructii, brandurile sale principale fiind TYTAN si ARTELIT. Grupul este al patrulea producator mondial de spume poliuretanice utilizate pentru montarea usilor si ferestrelor si pentru etansare in constructii si cuprinde 25 de companii, inclusiv 17 subsidiare straine si 9 fabrici dotate cu inalta tehnologie (4 facilitati de productie in Polonia, dar si cateva in Italia, Brazilia, Coreea, China si SUA).

In Polonia, grupul Selena este lider pe piata de spume poliuretanice, cu o cota de piata de 37% si ocupa locul secund pe piata adezivilor, cu o cota de 19%.

Grupul isi mareste sistematic volumul exporturilor, care constituie 65,5% din veniturile pe 2006 si, de asemenea, livreaza produse in peste 50 de tari, pe 15 piete (Polonia, Rusia, Cehia, Finlanda, Kazakhstan, Ucraina, Bulgaria, Romania, Ungaria, Germania, Italia, Brazilia, SUA, Coreea de Sud si China).

Grupul intentioneaza sa isi consolideze pozitia in Asia de Sud-Est (China), Orientul Mijlociu (Turcia, Egipt si tarile producatoare de petrol din Peninsula Arabica), America de Sud (Argentina), America de Nord (Canada) si sa isi continue expansiunea pe noi piete externe.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri