Metro, cel mai mare retailer din Germania si un barometru pentru starea economica a acestei tari, a afisat castiguri inainte de taxe si dobanzi (EBIT) in valoare de 152 milioane euro (238 milioane dolari), potrivit NewsIn.

Metro a inceput anul financiar 2008 cu vanzari puternice si o crestere a castigurilor inainte de taxe si dobanzi. Vanzarile au avansat in primul trimestru cu 7,3%, la 15,628 miliarde euro. Avand ca termen de comparatie primul trimestru din 2007, perioada cu cea mai solida crestere de anul trecut, evolutia vanzarilor a fost, in ansamblu, satisfacatoare.

"Grupul Metro a inceput anul financiar 2008 cu succes. Principalii sustinatori ai cresterii, Metro Cash & Carry, Media Markt si Saturn, ca si Real, au contribuit semnificativ la dezvoltarea afacerii", a declarat directorul executiv al grupului, Eckhard Cordes.

In divizia internationala, principalul motor de crestere al Metro, vanzarile au crescut in primul trimestru cu 12,1%, la 9,3 miliarde euro. Astfel, ritmul de crestere nu a fost afectat. Cota vanzarilor internationale a crescut de la 57,2% in 2007, la 59,8%.

In Europa de Vest, excluzand Germania, vanzarile au crescut in primul trimestru cu 4,8%, la 4,8 miliarde euro. In aceeasi perioada, vanzarile din Europa de Est au continuat sa avanseze semnificativ, cu 21,6%, la 3,9 miliarde euro. De asemenea, vanzarile din Africa si Asia au avansat cu 17,2%, la 0,6 miliarde euro.

Pe fondul aprecierii puternice a euro, au fost inregistrate efecte valutare semnificative. Ajustate la aceste efecte, vanzarile au crescut semnificativ, cu 24,0%.

Citeste si:

Castigurile Metro inainte de taxe, dobanzi, depreciere si amortizari (EBITDA), au atins in primul trimestru 478 milioane euro, fata de 442 milioane euro in aceeasi perioada a anului trecut.

Cheltuielile de capital ale grupului au atins in primul trimestru 354 milioane euro, fata de 279 milioane euro in primul trimestru din 2007. Reteaua de magazine a fost extinsa in continuare, prin deschiderea a 17 noi magazine dintre care zece au fost deschise sub marca Media Markt si Saturn.

Grupul Metro urmareste sa-si continue evolutia profitabila pe parcursul anului financiar 2008. In contextul viitoarelor dezvoltari economice, al tendintelor din sector si al evolutiei diviziilor de vanzari, compania prevede o dezvoltare benefica a afacerilor.

Pentru anul 2008, grupul estimeaza o crestere a vanzarilor de peste 6%. Metro urmareste sa deschida circa 40 de noi magazine Metro Cash & Carry pe an, peste 70 de magazine Media Markt si Saturn si aproximativ 15 hzpermarketuri Real.

Profitul operational inainte de elementele exceptionale este estimat sa avanseze cu 6-8%.