Commercial Aircraft Corp of China are o capitalizare de 19 miliarde yuani (2,72 miliarde dolari), potrivit Xinhua.

Un consortiu format din guvernul din Shanghai, unde este construit avionul ARJ21, si cei doi producatori chinezi de avioane, AVIC I si AVIC II, vor detine o participatie de 25% din companie, contra sumei de cinci miliarde yuani. Modelul cu 90 locuri ARJ21-700 a fost lansat la sfarsitul anului trecut, fiind primul avion de pasageri dezvoltat in China. Avionul va fi testat in 2008, livrarile fiind programate pentru sfarsitul anului viitor, informeaza Reuters, citat de NewsIn.

Mai multi analisti s-au aratat sceptici fata de planul de a construi un avion de pasageri exclusiv in China, avand in vedere experienta redusa a tarii in sectorul aviatic.

"Ar putea sa-si asigure un loc pe piata aviatica internationala in 10-20 de ani daca planul va fi finatat de guvern si compania va vinde treptat participatii sectorului privat", a declarat analistul firmei Teal Group, Richard Aboulafia.
AVIC I, compania mama a Xi'an Aircraft International Corp, a construit modelul ARJ21.

Hafei Aviation Industry Co, ce apartine de AVIC II, produce modelul ERJ-145 in parteneriat cu firma braziliana Embraer.

Divizia de leasing a companiei General Electric a anuntat in martie ca a semnat un acord preliminar pentru livrarea a cinci aparate ARJ21, aceasta fiind prima comanda din partea unei companii straine importante.

Citeste si:

Totalul comenzilor se ridica la 181 de avioane ARJ21, aproape toate fiind facute de companii aviatice interne.
General Electric si Parker Hannifin ofera componente pentru construirea ARJ21.

Insa tehnologia folosita la modelele ARJ21 ar putea fi cu un pas in urma tehnologiilor folosite la avioanele moderne, ce consuma putin si sunt construite cu materiale foarte usoare.

Scopul Chinei pe termen lung este sa construiasca avioane de pasageri cu peste 150 de locuri, sau avioane comericale care pot transporta peste 100 tone, pentru a castiga teren pe piata internationala a producatorilor de avioane.

Majoritatea companiilor chineze de stat, printre care grupurile Aluminum Corp of China Ltd (Chalco), Baoshan Iron & Steel si compania petroliera Sinochem International, vor investi fiecare cate un miliard de yuani in noua companie.

Grupurile AVIC I si AVIC II livreaza componente catre companiile Airbus si Boeing, pentru asamblarea modelului de mari dimensiuni A380 si a modelului 787 Dreamliner.

Companiile aeriene din China, care potrivit Airbus vor avea nevoie de aproximativ 2.650 avioane de pasageri in urmatorii 20 de ani, au facut achizitii substantiale de la grupurile Boeing si Airbus in ultimii ani, pentru a putea face fata ritmului rapid de crestere economica.