Ryanair a anuntat o crestere de 20% a profitului net pentru anul fiscal incheiat in martie, avertizand ca daca pretul petrolului se va mentine in jurul valorii de 130 dolari pe baril, compania se asteapta sa afiseze rezultate financiare mai putin pozitive in anul care urmeaza, scrie Reuters, citat de NewsIn.
Profitul net a crescut la 480,9 milioane euro in anul fiscal incheiat in martie, fata de 401,4 milioane euro acum un an, si comparativ cu estimarile analistilor, de 474,7 milioane euro.

Cea mai mare companie aeriana low-cost din Europa a precizat ca profitul net neajustat a scazut la 390,7 milioane euro, de la 435,6 milioane euro acum un an, odata cu o depreciere a activelor de 91,6 milioane euro in participatia detinuta in compania rivala irlandeza Aer Lingus.

Ryanair a precizat ca este mai bine pozitionata decat restul companiilor europene in fata unei majorari a preturilor la petrol, chiar daca asta inseamna o scadere a profitului pe termen scurt.

Compania aeriana a precizat initial ca se astepta in cel mai bun caz la o crestere de 6% a profitului net pentru anul fiscal, desi cel mai negativ scenariu estima o scadere de 50%.

Ryanair a estimat ca petrolul se va ieftini pe termen mediu, contribuind la inregistrarea unor profituri robuste, insa nu a precizat cand se va intampla acest lucru.

"Majorarea preturilor la petrol va mari atractia fata de costurile scazute aplicate de Ryanair, odata ce clientii vor deveni din ce in ce mai afectati de preturile si de taxele pe combustibil aplicate de alte companii aeriene, lucru inevitabil daca preturile la titei raman peste 100 dolari/baril in aceasta iarna", a declarat Michael O'Leary, directorul executiv al companiei.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri