Monopolul rus in domeniul gazelor isi propune sa devina cel mai mare operator de gaze din Franta, a declarat Aleksei Miller, directorul general al Gazprom. Gazprom este furnizor pentru Gaz de France. Intrebat daca in aceste conditii nu vede un concurent in compania rusa, directorul GDF a raspuns ca gigantul Gazprom este "atat un concurent, cat si un partener".

"In materie de importuri de gaz, Gazprom este de referinta. Dar in ceea ce priveste vanzarea de gaz in Franta (din piata careia Gazprom nu controleaza decat 1%), marja este mare. Ne asteptam sa fim nevoiti sa pierdem parti din piata Frantei. In acest joc al deschiderii catre o mai mare concurenta, in care se pierde si se castiga, important este ca avem un bilant pozitiv. Astazi soldul nostru este simtitor pozitiv. Nu vedem in aceasta o amenintare, ci expresia unei cresteri a interdependentei, ceea ce este fundamental pe piata de gaze", a declarat Jean-Marie Dauger.

GDF incearca sa-si diversifice relatiile cu Gazprom, a mai spus directorul companiei frantuzesti.

"Am inclus Gazprom intr-un proiect pentru un terminal de gaz natural lichefiat in Quebec. Este important pentru Rusia, pentru ca este pentru prima data cand Gazprom intra pe teritoriul nord-american in domeniul gazelor. Nu este decat un inceput, pentru ca noul grup GDF Suez vrea sa devina un actor de referinta in domeniul gazului lichefiat", a declarat oficialul GDF.

El a mentionat, pe de alta parte, si proiectul de a crea impreuna cu Gazprom o societate care sa promoveze economii de energie in Rusia. Consiliul de administratie al Gazprom a validat acest proiect in urma cu 15 zile.

Citeste si:

In ceea ce priveste electricitatea, GDF Suez nu exclude o eventuala dezvoltare in Rusia, insa in acest stadiu nu exista o reflectie aprofundata pe aceasta tema.

Uniunea Europeana a ajuns saptamana trecuta la un compromis in virtutea caruia grupurile mari din domeniul gazelor, precum GDF, nu vor mai fi obligate sa-si vanda gazoductele. Directorul GDF spune ca este o veste foarte buna si ca "Europa a inteles importanta infrastructurilor de transport, care vor putea fi consolidate financiar intr-un grup integrat".

"Insa diavolul e mereu ascuns in detalii", a adaugat precaut Dauger. "Trebuie sa vedem cum se va aplica aceasta concret", a spus el.

Astfel, clauza care interzice unor intreprinderi terte (precum Gazprom) sa investeasca in retele de transport va genera multe neintelegeri, potrivit lui Dauger.

"Trebuie gasite caile si modalitatile de imbunatatire a capacitatilor noastre de dialog cu Rusia", a conchis directorul general al Gaz de France.