Electrolux a afisat castiguri inainte de taxe si impozite de 793 milioane coroane suedeze, excluzand elementele exceptionale, comparativ cu 921 milioane in aceeasi perioada a anului trecut, in contextul in care analistii estimau in medie un castig de 716 milioane coroane.

Compania, ce comercializeaza marci ca AEG, Zanussi, Frigidaire si Electrolux, a estimat joi ca profitul operational pentru intregul an se va situa in intervalul 3,3-3,9 miliarde coroane suedeze (654 milioane dolari).

"Pe baza dezvoltarilor foarte slabe din piete, am decis sa coboram previziunile pentru pietele din Europa si din America de Nord. O consecinta a acestui fapt este ca am schimbat estimarea pentru intregul an", a declarat directorul executiv Hans Straberg, in cadrul unei declaratii atasate raportului.

Noile previziuni pentru intregul an se refera la un declin de 19-32 % al castigurilor anuale. Estimarile pietei inaintea publicarii raportului indicau un profit operational ajustat de 3,9 miliarde coroane suedeze, in acest an.