BP, a doua companie europeana producatoare de petrol, a raportat o crestere a castigurilor de 28% in al doilea trimestru, peste asteptari, pe fondul pretului ridicat al petrolului si al gazelor naturale, potrivit NewsIn.
BP a inregistrat un profit net de 9,47 miliarde dolari (49,8 centi/actiune), in crestere fata de profitul net de 7,38 miliarde dolari (38,18 centi/actiune) raportat in aceeasi perioada a anului trecut.

Principala sursa a profitului a fost productia de petrol, informeaza Reuters. Pretul mediu al petrolului a fost de 120 dolari/baril in al doilea trimestru, aproape dublu fata de perioada similara a anului 2007, cu un record absolut de 147 dolari/baril atins pe 11 iulie.

Productia de petrol a companiei a fost constanta fata de anul trecut, la o capacitate zilnica de 3,83 milioane barili.

Reprezentantii BP au declarat ca rezultatele financiare au fost influentate pozitiv de rata scazuta a impozitarii, datorita scutirilor de taxe si impozite pentru profiturile companiei mixte ruso-britanice TNK-BP.

Compania britanica este implicata intr-un lung conflict cu partenerii rusi pentru obtinerea controlului majoritar al companiei.

Valoarea actiunilor a fost afectata de situatia tensionata din Rusia, iar vanzarea participatiei in cadrul companiei mixte TNK-BP ar putea fi preferabila pentru compania britanica, a declarat analistul ING Edinburgh, Jason Kenney, citat de Reuters.

Rafinariile BP au inregistrat insa o scadere a profitului, pana la 539 milioane dolari, in comparatie cu un profit de 2,7 miliarde dolari raportat in perioada similara a anului 2007. Majoritatea rafinariilor companiei functioneaza in Statele Unite, unde cantitatea de petrol rafinata s-a redus la jumatate in acest an.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri