Castigurile inainte de taxe si impozite (EBIT) au crescut cu 7,8%, la 372 milioane euro in al doilea trimestru, sub estimarea analistilor chestionati de Reuters, de 385 milioane euro. Pentru anul 2008, Henkel se asteapta ca aceste castiguri, ajustate cu cheltuielile de restructurare si castigurile unice, sa creasca cu cel mult 10-15%.

Vanzarile Henkel au crescut cu 11,4%, pana la 3,67 miliarde euro in al doilea trimestru , tot sub asteptari, in urma achizitiei companiei National Starch. Vanzarile organice sunt estimate sa sporeasca, in 2008, cu 3-5%, in crestere fata de previziunea anterioara de 3-4%.

"In ciuda mediului economic problematic, suntem increzatori in sansele de dezvoltare din acest an", a declarat Kasper Rorsted, directorul executiv al companiei.

Citeste si:

Actiunile Henkel s-au depreciat cu 2,2% la inceputul sedintei de tranzactionare.

Spre deosebire de rivala Procter & Gamble (P&G), Henkel nu a reusit sa compenseze cresterea costurilor de productie prin scumpirea produselor si prin restructurari. P&G a raportat, marti, o crestere a profitului in al doilea trimestru, in ciuda pretului ridicat al petrolului si al altor materii prime.

Compania Henkel este prezenta pe piata din Romania din 1994. Portofoliul Henkel Romania cuprinde peste 30 marci, de la produse cosmetice si sanitare, pana la detergenti si adezivi.