Cele mai mari patru confederatii sindicale din Italia (CGIL, CISL, UIL si UGL) au ajuns la un acord in negocierile purtate cu guvernul italian si cu grupul de investitori care doreste sa cumpere compania Alitalia, insa este necesar ca termenii sa fie acceptati si de restul celor cinci uniuni sindicale, anunta NewsIn.

Discutiile privind reducerile salariale urmeaza sa fie reluate, finalitatea lor ramanand incerta.

Autoritatile aviatiei civile au anuntat, in weekend, ca licenta firmei Alitalia ar putea fi anulata daca se confirma lipsa de fonduri a companiei pentru plata combustibilului, dupa ce furnizorii au spus ca vor livra combustibil doar atunci cand vor fi platiti in bani lichizi.

Citeste si:

"Chiar daca ne-ar ruga Berlusconi, sau Papa, nu putem oferi combustibil companiilor aeriene daca nu suntem platiti in bani lichizi. Nu exista induplecare morala, acordurile internationale sunt clare", a declarat directorul executiv al companiei petroliere ENI, Paolo Scaroni, cotidianului La Repubblica.

Compania aeriana Alitalia, declarata falimentara, nu a mai inregistrat profit din 1999, acumuland, pana in iulie, datorii de aproximativ 1,2 miliarde euro (1,7 miliarde dolari). Statul italian detine o participatie de 49,9% in cadrul firmei, iar in iunie, tranzactionarea titlurilor Alitalia la bursa a fost suspendata.