"Înteleg ca poporul american este scandalizat. si eu as fi. Este o chestiune demna de dispret", a declarat Dana Perino.

Purtatoarea de cuvant lui Bush a facut aceste afirmatii dupa ce un grup de congresmeni a denuntat marti ca sefii de la AIG au petrecut o vacanta intr-un complex luxos din California la doar cateva zile de la salvarea companiei de catre autoritatile americane pentru suma de 85 miliarde de dolari.

La mai putin de o saptamana dupa ce contribuabilii au salvat AIG, responsabilii societatii puteau fi vazuti band si mancand intr-unul dintre cele mai luxoase complexuri hoteliere ale tarii", a spus democratul Henry Waxman, in comisia pentru transparenta si reforma a guvernului din Camera Reprezentantilor.

Banca Centrala americana a salvat compania de la faliment la 17 septembrie, dandu-i un imprumut in schimbul a 79,9% din actiuni, adica o nationalizare.

"Dupa cateva zile, AIG organiza o vacanta de o saptamana pentru responsabilii companiei in selectul complex St Regis din California", a spus Waxman, in a doua zi de audieri in aceasta comisie pe tema crizei financiare. El a precizat ca factura pentru aceasta vacanta a fost de 440.000 de dolari, dintre care aproape 200.000 de dolari pentru camere (cate 1.000 de dolari sau mai mult pe noapte) si peste 150.000 dolari pentru mese, precum si 23.000 de dolari pentru tratamente de relaxare, in timp ce "americanii de rand sufereau economic, isi pierdeau locurile de munca, locuintele, asigurarile de sanatate".

Citeste si:

"Este genul de lucruri care imi bulverseaza alegatorii, dintre care multi sunt pe cale sa-si piarda casele si planurile de pensii", a spus indignat democratul Elijah Cumming.

Fostul director general al AIG Martin Sullivan a reamintit ca a plecat din companie cu cateva luni inainte. "Daca as fi vazut facturi ca aceasta, va pot asigura ca, in calitate de director general, mi-as fi pus intrebari", a spus el.

Însa directorul serviciilor de asigurari din statul New York, Eric Dinallo, a venit in ajutorul liderilor AIG, explicand ca vacanta ar fi avut ca scop evitarea plecarii talentelor din companie si ca este posibil ca ierarhia "sa se fi gindit ca trebuie stransa toata lumea, pentru mentinerea productivitatii si apararea clientilor".

"Sunt de acord ca unele cheltuieli au fost necugetate, dar ideea de strangere a principalelor cadre pentru a face astfel ca cei 85 miliarde de dolari sa poata, pe cat posibil, sa fie rambursati, nu este in mod obligatoriu o decizie negandita din partea societatii", a subliniat el.