In perioada iulie-septembrie 2008, Grupul Lindab a inregistrat in Europa Centrala si de Est si in Comunitatea Statelor Independente vanzari cu 19% mai mari (99,1 milioane euro) comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut (83,3 milioane euro).

“Suntem foarte multumiti sa anuntam in continuare rezultate foarte bune, mai ales in contextul dificil al crizei financiare internationale si al cresterilor continue ale pretului otelului. In acest moment, este foarte dificil sa previzionezi evolutia pietei in 2009, dar ne asteptam sa se resimta efectele asupra economiei si implicit asupra pietelor in care activam. Pentru a preveni insa posibilele riscuri, am implementat deja masuri de revizuire a structurii de costuri in companie”, a declarat David Brodetsky, CEO si Presedinte al Grupului Lindab.

Grupul Lindab a raportat in cel de-al treilea trimestru vanzari in valoare de aproximativ 288,8 milioane euro, cu 9% mai mult comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut (265,1 milioane euro). Profitul operational a fost de 48,7 milioane euro, cu 8% mai mare fata de cel de-al treilea trimestru al anului 2007 (45,1 milioane euro). Sectorul „Profile” a asigurat o crestere de 10% (de la 142 milioane euro la 156,4 milioane euro), in timp ce sectorul „Ventilatii” a crescut cu 7% (de la 121,5 milioane euro la 130,5 milioane euro).

Reprezentantii Lindab au confirmat majorarea vanzarilor nete, in primele noua luni ale anului, cu 9% fata de perioada similara a anului trecut (722,2 milioane euro), la 787,9 milioane euro. De asemenea, profitul operational a crescut cu 13%, de la 99,8 milioane euro 2007) la 112,8 milioane euro, in perioada amintita. In ceea ce priveste regiunea ECE si CSI, Grupul Lindab a inregistrat o crestere de 16,6%, de la 199,4 milioane euro la 232,5 milioane euro.

Citeste si:

In acest an, Lindab a achizitionat compania Sipog Group, cu operatiuni in Slovacia, Romania, Cehia si Ungaria. Astfel, grupul a devenit lider de piata in Slovacia. „Europa Centrala si de Est reprezinta in continuare o piata cu potential de crestere si o zona atractiva din punct de vedere investitional pentru grupul Lindab”, a adaugat Andrei Sulyok (foto), director general Lindab Romania.

Lindab este prezent pe piata romaneasca din 1994, prin cele doua divizii ale sale, Profile si Ventilatii. Divizia Profile include productia de tigle metalice, sisteme de jgheaburi si burnale, grinzi usoare, constructii usoare, sisteme de constructii metalice din otel, in timp ce divizia Ventilatii asigura sisteme de tubulaturi de ventilatie si accesorii.

Anul trecut, piata autohtona a invelitorilor s-a cifrat la 130 milioane de euro, conform estimarilor lui Sulyok, aproximativ 65% din piata reprezentand tigla metalica, urmata de tigla ceramica si cea din beton.