Proiectul de buget pe 2009 al grupului rus Gazprom ia in calcul o scadere cu 30% a pretului gazelor naturale livrate Europei, acesta putand sa ajunga la 280 de dolari/ mia de metri cubi, scrie cotidianul rus Vedomosti, citand un oficial Gazprom, relateaza Ria Novosti.
Potrivit cotidianului, o astfel de reducere a pretului constituie o premiera, de la criza economica din anii '90. Estimarile privind livrarile din 2009 au fost mentinute la 165 miliarde metri cubi, in crestere cu 2,5%, potrivit surselor, citate de NewsIn.

Scenariul relevat de ministerul rus al dezvoltarii economice prevede ca petrolul Ural ar putea atinge un pret mediu de 50 dolari/baril in 2009, cu un dolar calculat la 31,9 ruble.

Vanzarile catre Europa, ce aduc mare parte din castigurile companiei, ar putea scadea cu 30-40%, chiar daca pretul petrolului este mai mare, a declarat un alt oficial Gazprom, in contextul in care cererea pe piata europeana ar trebui sa scada, din cauza reducerii productiei in Europa si Rusia, precum si a vremii calde.

Vineri, Gazprom, a estimat ca pretul hidrocarburilor vandute Bulgariei va scadea cu 30-40% in 2009, ca urmare a ieftinirii titeiului, a declarat vineri purtatorul de cuvant al companiei, Serghei Kuprianov.

Consiliul director al Gazprom a aprobat in 12 decembrie proiectul programului de investitii, buget si optimizare a costurilor pentru 2009, investitiile cifrandu-se la 920,44 miliarde ruble (circa 33 miliarde dolari).
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri