Pentru a realiza topul masinilor greu de furat, jurnalistii de la revista „Gente Motori“, citata de PC News, au contactat un hot profesionist de autoturisme, cu ajutorul Scotland Yard-ului. Rezultatul ineditului test a fost dezastruos pentru unele modele de masini, avind in vedere faptul ca hotul a folosit un patent si un speraclu. Din clasa mica, cele mai usor de furat masini sint Peugeot 206 si Opel Agila. Hotului i-au trebuit doar doua secunde pentru a le deschide. Peugeot 206 a permis si neutralizarea immobilizer-ului, spargatorul parcurgind 1,8 kilometri in cele cinci minute. Toyota Yaris a tinut piept hotului in cele cinci minute avute la dispozitie, fiind declarata o masina imposibil de spart. Fiat Punto a fost deschis de hot in 15 secunde, Ford Ka in 23 de secunde, Renault Clio in 25 secunde, iar pentru Skoda Fabia, eroului testului i-au trebuit 43 de secunde pina sa intre in ea.

Clasa compacta

La clasa compacta, cel mai usor de furat model a fost Kia Shuma, hotului luindu-i doar patru secunde de munca. Cel mai greu furat s-a lasat Ford Focus, intr-un minut si 5 secunde. Din clasa medie, Nissan Primera si Lexus IS 200 au fost imposibil de furat. Clasa medie superioara si clasa mare au si ele vedetele lor. Hotul nu a reusit sa intre nici in Jaguar S-Type, nici in Volvo S80.

Nici TT nu s-a lasat

La clasa coupe si spider, Audi TT, Toyota Celica si Toyota MR2 au fost imposibil de furat. Dintre monovolume, imposibil de spart au fost modelele Nissan Almera Tino si Toyota Previa. Cele mai usor de spart SUV-uri sint: Suzuki Grand Vitara, doua secunde, Honda HR-V - in 5 secunde si Ssangyong Musso, care a fost deschis in 7 secunde. Cel mai neprimitor SUV s-a dovedit a fi Range Rover, care i-a pus probleme hotului timp de un minut si 33 de secunde. „Imposibil“ inseamna ca hotul nu a reusit sa porneasca automobilul in 5 minute, cu sculele mentionate mai sus.

„Daca aveam toate sculele la mine, nu-mi rezista nici una“, a mai declarat hotul. El spune ca are „ac“ si pentru masinile cu alarme scumpe, acestea nefacind altceva decit sa prelungeasca timpul furtului, si pentru sistemele mecanice de blocaj, si pentru automobilele care au alarme prin satelit.

Hotii de masini care actioneaza pe teritoriul tarii noastre prefera Volkswagen, Dacia, Audi, BMW si Daewoo. Desi se fura cel mai usor, masinile frantuzesti nu sint cautate de hotii autohtoni.•

Rezultatele obtinute de hotul profesionist, pe clase
Masinile japoneze s-au dovedit printre cele mai rezistente la hoti. Cele germane, in schimb, au fost vulnerabile, cu exceptia lui Audi TT, produs in Ungaria. Nici francezii nu au reusit o performanta mai buna.

Desi citeva modele au rezistat la tentativa de furt, la extrema cealalta au fost si masini pe care hotul, in intervalul celor cinci minute, a reusit chiar sa le porneasca si sa le conduca pe o distanta de citiva kilometri, cu toate ca erau dotate si cu immobilizer (sistem de blocare a volanului).