Anul 2009 "ar putea fi pentru clientii Airbus mai oribil decat 2008, care a fost deja ingrozitor din cauza scumpirii carburantilor in primul semestru, a crizei creditelor si incetinirii economiei in al doilea semestru", a spus Enders.

Acesta a estimat ca numarul comenzilor va fi mai mic decat al livrarilor si a anuntat ca va fi multumit daca acestea din urma vor atinge in 2009 nivelul de anul trecut, de 438 avioane.

Airbus s-a mentinut in 2008 pe prima pozitie in productia de aeronave, pentru al saselea an consecutiv, cu o crestere a livrarilor de 7%, la un nivel record de 483 avioane, a anuntat grupul.

Airbus a mai confirmat ca a depasit Boeing in 2008, ce a inregistrat o scadere cu 42% a comenzilor pentru modelul 777, fata de anul anterior, desi rezultatele ambelor companii arata ca situatia economica pune capat unei perioade de trei ani de crestere rapida a sectorului aviatic, potrivit NewsIn.

Airbus a vandut in 2008 aeronave in valoare de 100 miliarde dolari, ceea ce i-a conferit o cota de piata de 54%, aducand totalul de avioane vandute la 3.715, doar cu o unitate peste Boeing, ale carui vanzari au fost estimate sa se tempereze, dupa valorile record inregistate in 2007.

Citeste si:

Comenzile neajustate ale Airbus, inainte de anulari sau de conversiile intre diferite modele, au atins 900 de aeronave in 2008.

Intrebat daca Airbus a fost profitabil anul trecut, directorul executiv Tom Enders a raspuns afirmativ. Grupul urmeaza sa-si publice rezultatele financiare integrale in martie.

Productia Boeing din 2008 a fost afectata de o greva de 58 de zile a masinistilor, ceea ce a facut ca numarul livrarilor sa scada cu 15%, la 375 avioane. Boeing a anuntat in aceasta saptamana ca a vandut 662 de aeronave, in scadere cu 53%.

Cifrele arata ca productia mondiala de aeronave de capacitate mare, controlata de cele doua companii, a scazut anul trecut cu 4%, la 858 aeronave. Analistii considera insa ca se vor inregistra scaderi mai drastice, in contextul in care companiile aeriene anuleaza sau schimba comenzile pentru a face fata crizei financiare.