Airbus a anuntat anul trecut ca va incerca sa ajute clientii care nu pot obtine finantare pentru cumpararea de aeronave noi, din cauza problemelor din pietele de creditare. Cu toate acestea, EADS, compania-mama a Airbus, in cadrul careia statul francez detine o participatie de 15%, a subliniat ca nu va fi "un substitut pentru banci".
"Avem suficienta lichiditate, in cazul in care clientii se confrunta cu dificultati, insa nu vom pune bazele unei noi afaceri de finantare", a anuntat compania.
Masurile de sustinere a Airbus vin dupa ce directorul executiv EADS, Louis Gallois, a discutat problema cu consilierii ministrului francez de finante, Christine Lagarde, in urma cu zece zile.
EADS dispune de lichiditati nete de 9 miliarde euro, insa s-a angajat deja in investitii considerabile in dezvoltarea si productia noului model Airbus A350 XWB. Mai mult, 2009 se anunta a fi un an dificil. Thomas Enders, directorul executiv al Airbus, a estimat ca nivelul comenzilor a scazut in 2008 cu pana la 60%.
Aceasta este pentru prima data cand guvernul francez a utilizat pachetul de ajutor SFEF intocmit in noiembrie pentru sistemul bancar, pentru sustinerea directa a altor industrii.
SFEF a oferit anul trecut 1 miliard euro pentru diviziile financiare ale Renault and Peugeot Citroen, producatori auto ce se confrunta cu o scadere dramatica a cererii la nivel mondial, insa aceste divizii financiare sunt, strict vorbind, banci, si sunt reglementate ca atare.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: