Daimler, readus la viata de Jaguar

Noul produs al uzinelor Jaguar va continua traditia companiei si va purta sigla Daimler. Pentru multi, numele Daimler creeaza confuzie, tinand cont de celebritatea uzinelor Daimler Benz. In Marea Britanie insa, toata lumea, de la copii la pensionari, stie ca britanica Daimler este cea care a utilizat pentru prima data patentul Daimler, in 1986. Cumparata in 1960 de Jaguar, compania a incetat sa mai produca propriile modele, dar a dat gamelor Jaguar cele mai rafinate versiuni. Cativa ani buni, Daimler a trecut din nou in conservare pentru ca anul acesta emblema Daimler sa apara din nou sub forma modelului Super Eight, o masina care, asemenea celorlalte Daimler construite de Jaguar, se bucura de cel mai rafinat lux, atat la nivelul formelor, cat si din punctul de vedere al confortului si detaliilor, culminand cu simbolul Daimler amplasat la partea superioara a radiatorului.

Puterea automobilului de lux, 400 CP, va proveni dintr-un motor V8 supraalimentat, de 4,2 litri, iar sasiul de aluminiu va fi preluat de la noua generatie XJ. Aceasta combinatie va face ca sprintul automobilului de la 0 la 100 km/h sa nu dureze mai mult de 5 secunde, ceea ce nu e rau deloc pentru o „barca” regala.

Allroad si de la capat

Vanzarile spectaculoase ale wagonului off-road i-au luat prin surprindere pana si pe cei de la Audi, atunci cand au atins 90.000 de exemplare, de la lansarea din 2000. In 2006 productia lui allroad va fi oprita, dar numai pentru a lasa loc noii generatii. Aceasta va urma liniile conceptului prezentat la Detroit la inceputul anului si va folosi platforma sedanului A6, cu tractiune integrala permanenta si suspensie adaptabila. Va fi vorba despre o demonstratie practica a modului in care o limuzina agila poate fi transformata intr-un crossover cu o multime de calitati de care prea putini dintre proprietari vor avea ocazia sa profite. Se da ca sigura prezentarea lui allroad in pavilionul Audi de la Frankfurt, in timp ce vanzarile vor debuta anul viitor.

Astra Twin Top

General Motors se adapteaza in continuare pietei europene, aruncand in lupta un hardtop retractabil. Astra Twin Top, ce va fi vandut sub numele Opel in Europa continentala si Vauxhall in Marea Britanie, se remarca prin abilitatea de a face sa dispara in portbagaj un hardtop - atat de util pe vreme rea - care la alte modele trebuie demontat manual. Motoarele vor fi din seria 1,6, 1,8 si 2,0 litri, patru cilindri, benzina, ultimul fiind capabil sa transforme cabrioleta intr-o adevarata sportiva de 200 CP. Compania-mama, GM, a anuntat ca designul a fost gandit exclusiv pentru o convertibila, rezultatul fiind un sasiu mult mai rigid decat in cazul unor cabriolete obisnuite, nascute de obicei prin “decapitarea” unor sedanuri.

Civic - nume vechi, masina noua

Conceptul celei de-a opta generatii Civic a fost dezvelit deja la Geneva, astfel ca nu surprinde pe nimeni debutul oficial de la Frankfurt.
Stilul il urmeaza pe cel „impamantenit” deja la ultimele modele Honda, proiectul Civic fiind condus de Matsumoto, cel care s-a ocupat si de „dosarul” Jazz. Cu o forma futurista si un design interior care a avut in vedere un echilibru perfect al spatiilor, Civic intentioneaza sa raspunda inteligent problemelor ridicate de un sedan compact, cu o finalitate deosebita la nivelul confortului.

Varianta europeana va fi echipata, potrivit cerintelor pietei, cu doua dieseluri (1,4 si 2,2 litri, de 83, respectiv, 140 CP) si un propulsor pe benzina de 1,8 litri, 140 CP. Cei de la Honda au anuntat ca va fi primul model din aceasta clasa care va oferi o cutie manuala in 6 trepte, tintind astfel, cu ajutorul echiparilor, segmentul de top. De remarcat ca, intr-o perioada in care orice model este „mai mare decat predecesorul”, asa cum se lauda producatorii in ultima vreme, Civic va fi mai mic (lungimea si inaltimea), cu o crestere doar la capitolul latime. Modelul va fi fabricat in Europa, astfel ca pretul nu va fi grevat de taxe.

Quattroporte se primeneste

Modelul Maserati cu cel mai logic nume, Quattroporte, a fost lansat tot la Frankfurt, acum doi ani, si a determinat impunerea brandului drept un competitor serios pe piata automobilelor de lux. Anul acesta vor fi prezentate doua noi versiuni, Executive GT si Sport GT, prima - o redefinire a ideii de business la nivelul confortului si stilului, cu mult crom la exterior si mult lemn si piele la interior -, iar a doua - cu mici ajustari la nivelul jantelor, al suspensiilor si al cutiei de viteze, care „va schimba cu 35 % mai repede“. Evacua-rea a fost si ea imbunatatita, dar nu cu rezultate sportive, ci doar auditive, pentru a atrage noi clienti, mult mai apropiati de stilul sport.

Fiat nu cedeaza

Aceeasi companie italiana va aduce, pentru alte segmente ale pietei, noul Punto, denumit „Grande Punto”, eforturile celor de la Fiat vizand o redefinire intr-un moment “de o importanta cruciala pentru piata europeana a hatchbackurilor”.

Grande Punto urmeaza liniile trasate de originalul Punto lansat acum 12 ani, care s-a vandut in peste sase milioane de exemplare. Asa cum tradeaza si numele, modelul va fi mai mare decat predecesorul si decat standardele clasei. Designerul Giugiaro, in colaborare cu Fiat Centro Stile, asigura o infatisare tipic italiana, atat la exterior, cat si la interior. Motorizarea va fi asigurata de doua propulsoare pe benzina si nu mai putin de 4 turbodieseluri. Vechiul Punto nu va fi retras, ci va fi vandut in paralel.

Cehii prind viteza

Va mai amintiti de Skoditele urate si lente care umpleau strazile Romaniei pe vremuri? Dupa o suta de ani de fabricat automobile, Skoda a scos pe banda, din laboratoarele VW, evident, cel mai rapid autoturism din istoria uzinelor. Skoda Octavia vRS, caci despre ea este vorba, va fi disponibila si in caroserie de hatchback si wagon, si se va bucura de o putere de 200 de cai, generata de un motor de 2,0 litri turbo, cu injectie directa, care va impinge masina catre viteza de 100 km/h in 7,3 secunde. viteza maxima anuntata este de 237 km/h, demna de un roman SF pentru posesorii de Skoda de acum 15-16 ani.

C70, cabrio de lux cu hardtop

Fideli tendintelor mondiale de abandonare a soft-topurilor, cei de la Volvo vor prezenta oficial noul coupé-cabrio C70, la Frankfurt, ca o avanpremiera la lansarea din 2006. Hardtopul lui C70 va fi realizat din trei parti, intreg designul fiind rezultatul unei colaborari cu studiourile Pininfarina. Cooperarea a dus la producerea primei convertibile premium cu hardtop retractabil si cu patru locuri. Siguranta a fost si ea in centrul atentiei fabricantului - este vorba despre un cabrio -, sasiul suferind un tratament special impotriva torsiunii.

Motoarele vor fi toate in 5 cilindri, doua normal aspirate, de 2,4 litri cu puteri de 140 si 170 CP, si unul de 2,5 litri T5 turbo, de 220 CP. In 2006 va fi gata si un diesel de 180 CP.

Lamborghini Gallardo Spyder

O noua versiune a sportivei de lux Gallardo va fi prezentata la Frankfurt, fiind vorba despre un roadster impresionant, dezvoltat cu sprijinul companiei-sora Audi. Ca un amanunt de culise, amintim ca designerul belgian Luc Donckerwolke, cel care a „pictat” Gallardo si Murcielago, a parasit uzinele, in interes de serviciu: el se va ocupa de aspectul modelelor SEAT, tot in cadrul grupului VW. Roadsterul Spyder are ca baza
de pornire Concept S, prezentat la Geneva in premiera, iar informatiile de pana acum arata ca modelul va fi produs in serie limitata. Motorul de 5 litri, V10, a fost tunat, ca si cutia manuala in sase trepte, astfel incat puterea va creste de la 500 la 522 de cai.