Participantii la consortiu pot sa obtina in acest context credite avantajoase din punctul de vedere al dobanzii. "Inca nu s-a luat o decizie, avand in vedere ca proiectul este inca in etapa de verificare", a declarat purtatorul de cuvant al BEI, Rainer Schlitt. De aceea nici nu a fost inca stabilita suma pe care o va finanta BEI. Concernul RWE, care face parte din consortiul Nabucco, estimeaza costurile conductei de gaz la opt miliarde de euro, potrivit NewsIn.

RWE a explicat ca BEI ar fi acceptat sa acorde credite in valoare de 2,5 miliarde de euro, iar Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) a acceptat o linie de creditare de un miliard de euro. Totusi, suma nu a fost confirmata de BERD. Cu toate acestea, o purtatoare de cuvant a subliniat ca banca va asigura creditare pentru Nabucco, luandu-si rolul de catalizator pentru finantarea bancilor comerciale.

Constructorii Nabucco sper ca 30% din costuri sa fie acoperite de bancile de investitii. Alte 30% vor fi asigurate de cele sase concerne
energetice care dezvolta proiectul, iar restul sumei ar trebui acoperita de bancile comerciale si de piata de capital.

Fostul ministru german de externe, fruntas la partidului Verzilor, Joschka Fischer, a asigurat, la Bruxelles, ca va exista mai multa sustinere politica a marilor state din UE pentru acest proiect. "De acum devine serios - proiectul va avea nevoie de toata sustinerea politica pentru a se putea dezvolta", a spus Fischer.

Fischer, cuoscut drept cel mai mare opozant al energiei atomice din Germania, s-a lasat convins in iulie de RWE si de furnizorul austriac OMV sa devina consilierul politic al Nabucco.

Fischer spune ca se va folosi de contactele sale apropiate cu Turcia si cu alte potentiale tari furnizoare din regiunea caspica. "Fac diverse deplasari pentru a elimina obstacolele", puncteaza Fischer.

Nabucco este un proiect-cheie pentru ca UE sa isi sporeasca independenta energetica fata de Rusia. Conducta ar urma sa transporte gaz din Azerbaidjan, Turkmenistan si Irak, traversand Turcia, Bulgaria, Romania, Ungaria, ca apoi sa ajunga in Austria si Germania.

Un acord interguvernamental a fost semnat in acest sens in iulie la Ankara de catre cinci tari ale consortiului, Austria, Ungaria, Romania,
Bulgaria si Turcia. Consortiul urmareste ca, pana la sfarsitul anului, sa afle capacitatile de livrare ale clientilor, pentru ca in 2010 sa ia o decizie finala privind investitia. In 2011 ar trebui sa inceapa constructia conductei, iar in 2014 Nabucco ar putea intra in functiune. Treptat, pana in 2020, capacitatea Nabucco ar urma sa ajunga la 31 miliarde de metri cubi anual.