Moody's apreciaza ca reteilerii de produse alimentare au rezistat mai bine la problemele economice, datorita naturii contra-ciclice a produselor lor, in timp ce ritmul actiunilor negative asupra ratingurilor pentru retailerii de produse nealimentare a incetinit in ultimul an, conform NewsIn.

Avand in vedere perspectivele mai bune ale economiilor din zona euro in 2010, fata de 2009, perspectivele industriei s-ar putea stabiliza pe termen mediu, insa acesta va fi in cele din urma un factor al increderii consumatorilor, se mentioneaza in raportul agentiei de rating.

Raportul "Perspectivele Industriei de Retail din Europa" prezinta estimarile agentiei in legatura cu conditiile de creditare din industrie pentru urmatoarele 12-18 luni.

Moody's recunoaste ca multi retaileri europeni au adoptat politici financiare mai conservatoare in ultimul an, pentru a face fata degradarii situatiei din sector. Aceste politici au inclus reducerea cheltuielilor de capital, cu un accent deosebit pe mentinerea situatiei in loc de crestere, scaderea rascumpararilor de actiuni si, in mai putine cazuri, reducerea sau suspendarea dividendelor.

"Cu toate acestea, Moody's crede ca, odata cu revenirea mediului din piata, companiile ar putea trece la politici mai agresive, in special in ceea ce priveste investitiile pentru crestere si, posibil, achizitiile", a declarat Richard Morawetz, autorul raportului.

Mai multi factori au afectat sectorul in ultimul an. Rezultatele au fost diminuate semnificativ de volatilitatea cursului valutar, nu numai in pietele emergente, ci si in Marea Britanie, dupa deprecierea masiva a lirei din ultimul trimestru al anului trecut.