Muhtar Kent, CEO-ul celui mai mare producator de bauturi racoritoare, Coca-Cola, a declarat ca au existat momente de instabilitate pentru compania pe care o conduce, pe fondul orientarii exagerate asupra actiunilor interne in detrimentul consumatorilor.
“Nu eram suficient de focusati asupra schimbarilor survenite la nivelul clientilor si consumatorilor nostri. In esenta, eram prea preocupati de ce se intampla in masina noastra pentru a mai fi atenti la ce se intampla in afara acesteia”, spune Muhtar Kent (foto), citat de AdAge.

Coca-Cola ramane liderul mondial al industriei de bauturi racoritoare, controland aproximativ 51% din aceasta piata comparativ cu Pepsi care detine o cota de 22%. Insa, compania s-a concentrat prea mult pe segmentul soft drinks in timp ce alte categorii de bauturi racoritoare inregistrau cresteri, sustine Bill Pecoriello, CEO ConsumerEdge Research.

Chiar daca segmentul de bauturi racoritoare ramane unul principal, Coca-Cola a lansat si bauturi pe baza de lapte prin branduri precum Vio sau Minute Maid Pulpy Super Milky, si a plasat sucurile ca prioritate.

Printre prioritatile prezentate de Coca-Cola in cadrul evenimentului 2020Vision se numara dublarea afacerilor, de la 95 mld. dolari in 2008 pana la 200 mld. dolari in 2020, respectiv atingerea unui numar de 3 milioane de produse consumate zilnic la nivel global.

Potrivit lui Muhtar Kent, Coca-Cola se va axa pe inovatie si targetarea consumatorilor potriviti intr-un mediu de afaceri fragmentat.

“Atentia si timpul consumatorilor nu mai pot fi cumparate atat de usor. Oamenii au nevoie de divertisment, traim intr-o economie a publicitatii. Trecem de la stadiul de advertiseri pe TV la creatori de continut. Vom avea o abordare noua si unica, de la marketing de masa catre marketing personalizat”, spune Joe Tripodi, director comercial si de marketing in cadrul Coca-Cola.

De asemenea, specialistii in marketing ai Coca-Cola au subliniat strategia prin care intentioneaza sa fie relevanti la nivel local, in timp ce tintesc o penetrare la nivel global. Aceste planuri includ eforturi pentru stabilirea unei relatii mai stranse cu principalii consumatori, printre care se numara adolescentii sau mamele, accentul pe new media, precum panouri digitale, retele sociale si publicitate in-store, respectiv campanii TV inovatoare.

Totodata, compania se va concentra asupra agentiilor care pot produce continut global. Daca pana acum numarul agentiilor cu care colaboreaza Coca-Cola s-a redus de la 82 la 46, in viitor acesta va scadea pana la 35.

“Ambitia noastra nu a fost sa reducem numarul agentiilor la o cifra exacta. Ambitia a fost sa fim intr-o pozitie mai eficienta pentru companie. Vrem sa eliminam duplicatele acolo unde trebuie si apoi sa avem suport local si agentii locale acolo unde chiar avem nevoie”, adauga Wendy Clark, senior VP marketing integrat.

In plus, Coca-Cola va economisi 45 mil. dolari pentru campaniile de marketing desfasurate cu ocazia FIFA World Cup 2010. Pentru editia din anul 2006, Coca-Cola a beneficiat de doua campanii si de mai multe executii locale. Anul viitor va fi folosita o singura campanie in peste 100 de tari.

Pe de alta parte, strategia Coca-Cola pana in anul 2020 se bazeaza pe fidelizarea consumatorilor de diferite nationalitati care locuiesc in Statele Unite ale Americii. Acestia genereaza deja 33% din vanzarile realizate de Coca-Cola in SUA.

Coca-Cola recunoaste de asemenea importanta continutului generat de utilizatori si a retelelor sociale. “Majoritatea continutului nostru provine de la consumatorii nostri. Este fenomenul social media. Consumatorii ne amintesc mereu ca marca Coca-Cola este brandul lor, nu al nostru”, sustin oficialii Coca-Cola.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri