Astfel, guvernul a anuntat ca sase companii, care ar fi urmat sa fie initial grupate in compania publica RosAvia, vor fi privatizate in acest an pentru a fi incorporate in Aeroflot, potrivit NewsIn.

Transportatorul aerian, fondat in 1923, a fost privatizat partial. El si-a recuperat o parte din flota dupa prabusirea regimului sovietic in 1991, dar s-a confruntat cu sute de concurenti pe cursele regionale care acopera intregul teritoriu rus.

Unele dintre aceste companii au ramas sub controlul statului, in timp ce altele au fost privatizate, iar multe au fost obligate sa-si sisteze activitatea, ca urmare a crizei din transportul aerian.

Kremlinul urmarea initial sa uneasca sase transportatori aflati in faliment, in cadrul intreprinderii publice Russian Technologies si sa creeze o filiala RosAvia, care sa includa Rossi, KavMinVody, Vladivostokavia, Orenburg, Saratov si Sakhalin Airlines.

Compania publica a intampinat, insa, dificultati, ca urmare a pierderilor suferite de mai multe dintre activele detinute, printre care AvtoVaz, care au dus la abandonarea proiectului RosAvia.

Cele sase societati vor fi privatizate si vor fuziona cu Aeroflot. "Sunt gata sa-mi dau acordul (pentru aceasta operatiune, n.r.), dar vrea sa va pun o intrebare. Aceasta decizie nu este contrara legii anti-monopol?", l-a chestionat premierul rus Vladimir Putin pe ministrul transporturilor, Igor Levitin.

Levitin a raspuns ca traficul de pasageri al Aeroflot va creste cu 30-35% de la 15% in prezent, ceea ce este conform cu legislatia privind concurenta. "Bine, sunt de acord cu aceasta decizie. Puteti incepe", ar fi raspunsul premierului, potrivit declaratiilor publice de pe site-ul guvernului rus.

Actiunile Aeroflot se apreciasera cu 0,2% la inceputul amiezei, mai putin decat restul pietei care a crescut cu 0,6%.