Industria elvetiana de ceasuri continua sa se arate mai pregatita ca oricand sa treaca peste criza. Dupa Salonul de Inalta de Orologerie de la Geneva, din luna ianuarie, Basel este al doilea episod interesant, mai ales ca pune industria locala fata in fata cu ceilalti producatori din lume.

Pentru cei care cred ca grupul Swatch, cel mai mare producator si distribuitor de ceasuri din lume, are probleme, noi va putem oferi primele cifre oficiale ale anului trecut. Este adevarat, industria elvetiana de ceasuri a inregistrat o scadere in 2009 de 23,2% la export, dar grupul Swatch a reusit sa nu coboare mai mult de 6,3%. Marcile Longines si Tissot sunt in crestere cu 3%, iar pentru 2010, presedintele Longines, Walter von Kanel, anticipeaza un avans cuprins intre 5 si 15% peste nivelul anului trecut. “Longines este atat de profitabil incat nici nu va vine sa credeti!“

Primele rezultate oficiale comunicate de grupul Swatch il arata in continuare in fruntea plutonului. Portofoliul numara 20 de branduri si 24.000 de angajati, acelasi personal ca inainte de criza. 2009 a adus un profit net de 763 milioane, cifra de afaceri inregistrata in aceeasi perioada fiind de 5,4 miliarde franci elvetieni.

Pe langa finantarea productiei si a dezvolatarii cu fonduri proprii, Swatch mai profita de pe urma mixului de piete si nu este singurul care face asta. Indraznim o concluzie: daca piata americana, Orientul Mijlociu si Rusia au cazut, oxigenul din 2009 a venit din Asia. Piata chineza a explodat si se mentine pe trendul ascendent si in acest an.

Cititi pe Temporis.ro mai multe articole despre salonul de ceasuri de la Basel, cel mai important, eveniment anual de profil din lume.

Sursa foto: temporis.ro, baselworld.com;