Razboiul dintre Coca Cola si Pepsi a depasit granitele terestre si a ajuns pana in spatiul aerian al Statelor Unite.

Doua companii aeriene americane US Air si America West, care au fuzionat de putin timp, trebuie sa se decida cat mai repede ce bauturi vor servi pasagerilor in timpul zborului: Coca Cola sau Pepsi?

Cat timp erau independente, US Air oferea bauturi din gama Coca Cola, iar America West - Pepsi. Nu numai bauturile racoritoare sunt subiect de disputa, ci si cele alcoolice: US Air oferea bere Miller, iar America West -Budweiser.

Cei doi transportatori aerieni au fuzionat in luna septembrie sub numele de US Airways, pentru a scapa de falimentul ce le batea la usa. Ca atare, cele doua companii sunt nevoite sa aduca la unison sistemele de operare, de rezervari de bilete si evident de catering la bordul aeronavelor.

Decizia "corecta" poate ajuta un producator de bauturi sa castige sau sa piarda milioane bune de dolari. De exemplu, in 2002, United Airlines a renuntat la Coke pentru Pepsi intr-un contract de 25 de milioane de dolari, pe o perioada de cinci ani.

Pe langa preferintele calatorilor, care sunt intervievati cu regularitate ce isi doresc sa bea si sa manance la bordul aeronavelor, un factor esential il constituie oferta cu care vine unul din cei doi grei, Coca Cola sau Pepsi. Companiile aeriene nu cumpara bauturile la pret de magazin, ci obtin discount-uri generoase, pornindu-se de la premisa ca spatiul aerian este in primul rand un spatiu publicitar si mai ales un spatiu publicitar de nisa. Un alt criteriu de decizie il constituie usurinta cu care pot fi stocate bauturile (forma ambalajelor, greutatea, etc).