Green Palm este un program dedicat comertului si se bazeaza pe emisiunea de certificate catre producatorii de ulei de palmier, astfel incat acestia sa obtina profituri mai mari din vanzarea recoltelor ce au fost obtinute prin intermediul programelor de agricultura sustenabila.

Programul, sustinut de Roundtable on Sustainable Palm Oil (RSPO), a fost conceput pentru rezolvarea problemelor legate de mediu, care sunt generate de productia de ulei de palmier.

"Pana in momentul in care vom avea la dispozitie lanturi de aprovizionare separate, certificatele Green Palm sunt cea mai buna optiune pentru incurajarea cultivatorilor sa respecte normele RSPO si sa garanteze faptul ca plantatiile lor respecta principiile sustenabilitatii", a declarat Gavin Neath, senior vice-president Unilever Global Communications and Sustainability.

"Unilever a cumparat un numar suficient de certificate Green Palm, astfel incat necesarul de ulei de palmier impus de afacerile desfasurate in Europa si de cele din Australia si Noua Zeelanda sa fie asigurat. Speram ca actiunile intreprinse de noi sa schimbe situatia industriei de ulei de palmier si sa contribuie la oprirea defrisarilor din Asia de Sud-Est", a adaugat oficialul Unilever.

Potrivit datelor companiei, producatorul de alimente si produse pentru curatenia casei si ingrijire personala Unilever utilizeaza anual pentru produsele sale din Europa aproximativ 250.000 de tone de ulei de palmier si derivate. Acesta este folosit, in special, pentru produsele tartinabile, dar si pentru supe, sosuri sau inghetata. De asemenea, uleiul de palmier se regaseste in unele produse destinate intretinerii casei si ingrijirii personale.

Unilever s-a angajat sa-si cumpere, pana in 2015, toata cantitatea de ulei de palmier necesara din surse certificate a fi sustenabile, a mai spus Neath.

Unilever este unul dintre fondatorii Roundtable on Sustainable Palm Oil (RSPO) - o initiativa a industriei care a fost pusa in aplicare prin colaborarea cu World Wild Fund for Nature (WWF) in 2003. RSPO colaboreaza cu proprietari de plantatii, manufacturieri, distribuitori, banci sau ONG–uri partenere, in vederea elaborarii de noi standarde pentru producerea uleiului de palmier in mod sustenabil.

Compania regionala Unilever South-Central Europe (USCE) coordoneaza din Bucuresti operatiunile din sapte tari din zona, respectiv Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia si Moldova. Unilever comercializeaza pe piata romaneasca marcile Dero, Omo, Coccolino, Cif, Domestos, Dove, Rexona, Axe, Clear, Sunsilk, Delma, Rama, Becel, Delikat, Knorr, Hellmann's, Bertolli si Lipton.