“S-a ajuns deja prea departe cu aceasta criza si ne exprimam profunda dezamagire privitoare la felul in care guvernele au administrat aceasta situatie – fara a se consulta, fara a face o evaluare preliminara a riscului, fara vreun fel de spirit managerial. Aceasta criza costa companiile aeriene cel putin 200 de milioane de dolari pe zi, iar economia europeana inregistreaza pierderi zilnice de miliarde de dolari. In aceste conditii, este incredibil cum ministrii de transport din Europa au avut nevoie de 5 zile pentru a organiza, in sfarsit, o teleconferinta”, a declarat Giovanni Bisignani, directorul general si presedintele IATA.

Bisignani a mai adaugat ca guvernele europene trebuie sa se gandeasca urgent la cum si cand se vor redeschide spatiile aeriene si sa ia decizii bazate de management de risc si fapte reale.

IATA mai critica metodologia de a inchide spatiul aerian bazata doar pe ipoteze teoretice. “Companiile aeriene nu au fost consultate inainte de a se lua aceste decizii. Acest mod de managemet nu este acceptabil in conditiile in care consecintele economice sunt atat de mari”, a mai spus Bisignani.

“Siguranta este si prioritatea noastra numarul unu. Companiile aeriene nu ar zbura decat in totala siguranta. Rog guvernele sa fie de acord in redeschiderea flexibila a spatiului aerian. Evaluarile riscului ar trebui sa duca la redeschiderea anumitor cordioare sau chiar a intregului spatiu aerian din Europa”, a mai adaugat seful IATA.

Pentru a evalula riscul, companiile aeriene au efectuat duminica cateva zboruri test, care s-au terminat cu succes, fara probleme de siguranta a zborului.

Liniile aeriene cauta si alte metode de operare in siguranta cum ar fi zborul pe timp de zi, restrictii pe anuminte coridoare, proceduri speciale de decolare si aterizare si verificari frecvente ala motoarelor pentru a detecta eventuale probleme.

“Au fost eruptii vulcanice in numeroase parti ale lumii, dar rar am vazut inchideri totale ale spatiilor aeriene - niciodata la acest nivel. Cand vulcanul St. Helens a erupt in SUA in 1980, nu au existat probleme la scara larga pentru ca deciziile de inchidere a spatiului aerian s-au luat evaluandu-se riscurile”, a mai completat acesta.

Norul de cenusa vulcanica afecteaza in continuare traficul aerian in Europa, dar unele tari au decis sa ridice, cel putin temporar, restrictiile.

Afla care sunt aeroporturile deschise sau care urmeaza sa fie deschise

Afla care sunt aeroporturile deschise sau care urmeaza sa fie deschise

Afla care sunt aeroporturile deschise sau care urmeaza sa fie deschise