Pe langa gigantul francez Carrefour, alti retaileri europeni s-ar putea extinde in Bulgaria, cea mai saraca tara din Uniunea Europeana, in contextul in care vanzarile din tarile dezvoltate stagneaza.

Printre numele care vor sa intre pe piata bulgara se numara retailerul german Lidl si compania slovena Mercator Poslovni Sistem, potrivit Bloomberg, citeaza NewsIn.

Standardele de viata in Bulgaria sunt in crestere, oferind astfel perspective de crestere mult mai bune pentru piata de retail decat tarile vecine.

Mai mult, in Bulgaria investitorii beneficiaza de costuri mai mici cu forta de munca, in comparatie cu pietele mai mature din Europa, care au devenit saturate.

"Ne bazam tocmai pe acest lucru. Piata din Bulgaria are potential de crestere pentru retailerii europeni", a spus directorul general al Carreforu Bulgara, Laurent Bendavid.

Potrivit estimarilor facute de ministrul de finante bulgar Simeon Djankov , economia ar trebui sa creasca in acest an cu 1%, dupa ce s-a comprimat cu 5,1% in 2009. In schimb, Ungaria ar putea suferi o contractie de 0,2% in acest an, Slovenia mizeaza pe o rata de crestere de doar 0,6%, iar Cehia pe un avans al PIB-ului de 1,3%.