“Ne asteptam sa vedem o continuare a cresterii in regiune, insa la un nivel mai redus comparativ cu nivelul atins inaintea crizei. In orice caz, ne aflam intr-o pozitie buna pentru a putea creste in viitor peste media pietei”, a spus Werner Zedelius, membru in board-ul Allianz SE, responsabil de pietele in dezvoltare.

Pe segmentul asigurarilor generale, primele brute subscrise in primul trimestru al anului 2010 in regiunea ECE au crescut cu 7%, pana la 782 milioane de euro, comparativ cu 728 milioane de euro, valoare atinsa in perioada similara a anului 2009.

„Ajustat cu efectele ratei de schimb valutar, nivelul primelor brute subscrise pe segmentul asigurarilor generale a crescut cu 1,1%. Evolutia pozitiva pe segmentul asigurarilor generale a fost determinata de cresterea volumului de afaceri datorata revenirii activitatii economice in regiune. Totusi, pe segmentul asigurarilor auto, nivelul in continuare scazut al vanzarilor de autovehicule in regiune a afectat evolutia subscrierilor”, se mentioneaza in comunicat.

Profitul operational pe segmentul non-viata a scazut cu 27% in primul trimestru, pana la valoarea de 45 milioane de euro, fata de 62 milioane de euro in aceeasi perioada a anului precedent. „Rezultatul reflecta presiunile manifestate asupra marjelor de profit, cauzate de o competitie dura la nivelul peturilor si de o rata a daunei mai ridicata pe segmentul auto.

La nivelul operatiunilor din Romania, primele brute subscrise de Allianz-Tiriac Asigurari pe segmentul asigurarilor generale in primul trimestru din 2010 s-au situat la 62 milioane de euro, in scadere comparativ cu valoarea de 76 milioane de euro inregistrata in aceeasi perioada a anului anterior. Reducerea valorii subscrierilor a fost determinata in principal de diminuarea volumului de afaceri generat de companiile de leasing auto partenere.

Nivelul primelor brute subscrise pe segmentul asigurarilor de viata si de sanatate in regiunea ECE s-a majorat cu 9% in primele trei luni ale anului 2010, atingand valoarea de 333 milioane de euro, comparativ cu 306 milioane de euro in aceeasi perioada a anului precedent.

Ajustat cu efectele ratei de schimb valutar, nivelul primelor a crescut cu 1%. Profitul operational trimestrial si-a continuat cresterea, atingand valoarea de 21 milioane de euro, comparativ cu 16 milioane de euro in primul trimestru al anului 2009, ceea ce reprezinta echivalentul unei cresteri de 31%.

„Evolutia pozitiva continua manifestata pe segmentul asigurarilor de viata si sanatate in primul trimestru al anului 2010 a fost determinata de o reorientare a cererii, de la produsele premium index-linked cu prima unica catre produsele premium unit-linked cu prima esalonata si catre produsele traditionale de asigurari de viata. Totusi, incep sa apara deja primele semne ale revenirii apetitului pentru investitiile cu prima unica”, se mai explica in comunicat.

“Segmentul asigurarilor de viata si de sanatate a avut o evolutie buna in primul trimestru al anului 2010. De asemenea, sunt increzator ca vom vedea o cerere continua pe acest segment, bazata pe cresterea constientizarii imbatranirii societatii. In plus, cu o medie anuala de 120 de euro cheltuiti pe asigurari de viata, penetrarea asigurarilor de viata in aceasta regiune se afla inca la un nivel scazut”, a mai comentat Manuel Bauer, CEO regional al Allianz in regiunea Europei Centrale si de Est.

In ceea ce priveste activitatea de asigurari de viata derulata in Romania, Allianz-Tiriac si-a conservat volumul veniturilor din prime brute subscrise aferente perioadei ianuarie-martie la 6 milioane de euro.

Pe segmentul fondurilor de pensii si al administrarii activelor, Allianz isi reafirma pozitia de top in Europa Centrala si de Est. La finalul primului trimestru al anului 2010, activele apartinand tertilor aflate in administrarea Allianz au crescut cu 9 procente, pana la valoarea de 7,2 miliarde de euro, comparativ cu 6,7 miliarde de euro la finalul anului 2009.

Aceasta evolutie pozitiva este explicata de grup prin intrarile nete de numerar stabile si pe revenirea pietelor de capital din regiune.

"Pozitia noastra pe pietele Europei Centrale si de Est ramane una puternica. Avem deja o reputatie buna in ceea ce priveste solutionarea daunelor, dar acest lucru nu ne va impiedica sa continuam sa ne imbunatatim serviciile oferite clientilor in regiune, potentand, de exemplu, forta de vanzari reprezentata de agenti. Mai mult, ne concentram asupra eficientei afacerilor prin centralizarea functiunilor de suport si prin standardizarea proceselor de baza”, a mai comentat Manuel Bauer.