Potrivit ShopperTrak, in 2004, volumul vanzarilor din aceasta zi s-a plasat pe a doua pozitie in topul celor mai profitabile zile din an, dupa sambata de dinaintea Craciunului. "Desi cifrele din acest an sunt relativ similare cu cele din 2004, acest lucru nu este neaparat negativ intrucat anul trecut a fost unul de execeptie.

Desi din punct de vedere statistic vanzarile de vineri sunt importante, ele nu reprezinta un model pentru intreg sezonul. Consumatorii ar putea sa mai astepte pana sa inceapa cumparaturile pentru sarbatori", a declarat Michael Niemira, economist sef si director de cercetare la International Council of Shopping Centers. Incasarile din intervalul noiembrie-decembrie reprezinta circa un sfert din vanzarile inregistrate de companii pe tot parcursul anului, iar principalii beneficiari sunt comerciantii de bijuterii, electronice si confectii.

Printre grupurile de retail care au obtinut vineri incasari importante se numara si Wal-Mart, cel mai mare lant comercial de pe plan mondial. "Am fost incantati de vanzarile inregistrate vineri si credem ca strategia agresiva pe care am abordat-o a dat roade", a declarat purtatorul de cuvant al Wal-Mart, Gail Lavielle. Potrivit reprezentantilor companiei, cumparatorii s-au grabit sa achizitioneze computere si jucarii la preturi reduse.

Pentru luna noiembrie, Wal-Mart a estimat o crestere a vanzarilor de 4,3%, pentru magazinele americane deschise de cel putin un an.