Pe de alta parte, profitul operational s-a redus, in prima jumatate a acestui an, cu 13%, la 3,301 miliarde de dolari, se arata in raportul financiar al PepsiCo pentru primul semestru, citat de Mediafax. Cheltuielile generale, administrative si referitoare la vanzari au avansat, in perioada analizata, cu 50%, la 9,612 miliarde de dolari. Totodata, cheltuielile privind productia si achizitionarea de materii prime au urcat cu 30%, la 11,208 miliarde de dolari.

Operatiunile europene au adus companiei in primele sase luni venituri nete de 3,409 miliarde de dolari, cu 32% mai mari decat anul trecut. Pentru aceste activitati, profitul operational s-a situat la 379 de milioane de dolari, in crestere cu 7%.

In al doilea trimestru, profitul net al PepsiCo a scazut cu 3%, la 1,613 miliarde de dolari. In acelasi timp, veniturile nete au avansat cu 40%, la 14,801 miliarde de dolari.

Citeste si:

"Beneficiem atat de achizitionarea principalilor imbuteliatori, la inceputul anului, cat si de imbunatatirea trendurilor la nivel global. Asa cum am anuntat, am grabit investitiile in dezvoltarea afacerilor", a declarat directorul financiar al PepsiCo, Hugh Johnston.

Referitor la performantele din al doilea trimestru din Europa, comunicatul mentioneaza ca volumul vanzarilor de produse de tip snack a crescut, sprijinit in principal de programele comerciale din Europa de Vest. In plus, volumul de bauturi comercializate a avansat cu 10%, vanzarile evoluand bine mai ales pe pietele din Rusia, Turcia, Spania, Marea Britanie si Germania.

PepsiCo a preluat imbuteliatorii de produse proprii Pepsi Americas si Pepsi Bottling, pentru 7,8 miliarde de dolari, pentru a imbunatati controlul asupra distributiei bauturilor sale pe piata nord-americana, anticipand si economii de 400 milioane dolari.