In statul California autoritatile au confiscat recent un transport de hartie igienica Angel Soft contrafacuta, potrivit Mediafax.

Schimbarea din industria contrafacerilor, care cauzeaza Statelor Unite un prejudiciu anual de 200 de miliarde de dolari, reprezinta o adaptare la consumatorul afectat de criza, aflat in cautarea de produse mai ieftine. Noua directie a fost initiata de fabricile din China care nu mai au comenzi, noteaza NY Times.

Aproape 80% din falsurile de pe piata din SUA au provenit anul trecut din China, unde absenta exporturilor legale a facut ca multe fabrici sa caute bunuri pe care sa le produca, in anumite cazuri orice tip de bunuri.

"Daca exista cerere, va exista si oferta. In China oamenii se intreaba dintr-o data: «Producem putin. Ce putem fabrica?»", a afirmat John Spink, director asociat in cadrul programului Antipiraterie si Protectia Produselor derulat de Universitatea din Michigan.

Raspunsul este cresterea contrafacerii unor branduri mai putin cunoscute, usor de vandut pe internet si care pot fi comercializate la preturi mai mari decat falsurile foarte evidente. Cei care le produc evita astfel si campaniile agresive prin care producatorii de bunuri de lux isi protejeaza marcile.
In mod bizar, se poate ajunge si la situatii in care imitatiile sunt mai scumpe decat produsele originale. In 2007, designerul Anya Hindmarch a vandut genti de mana din panza pe care scria "Nu sunt o geanta din plastic" la pretul de 15 dolari. In prezent sunt disponibile falsuri pe internet la 99 de dolari.

Citeste si:

Vanzatorii de imitatii ale bunurilor cu preturi din categoria medie folosesc un nou truc pentru a pacali cumparatorii: stabilesc pretul aproape de cel al produsului original. Orice cumparator isi da seama ca o geanta Louis Vuitton vanduta cu 100 de dolari nu poate fi veritabila. Dar cand un produs de aproape 300 de dolari este vandut la 200 de dolari, un consumator poate gandi ca a dat lovitura. In realitate nu este asa, produsul de 200 de dolari este fals, noteaza NY Times.

Autoritatile americane nu publica date despre marcile contrafacute, insa designerii si specialistii din retail sustin ca trendul de falsificare a bunurilor mai putin scumpe a inceput sa devina mai vizibil anul trecut.

Producatorii de bunuri de lux, ca Versace, Gucci sau Louis Vuitton deruleaza programe ample prin care urmaresc si inchid site-urile de internet care ofera produse contrafacute si deschid sute de procese anual impotriva falsificatorilor. Versace a castigat recent daune de 20 de milioane de dolari intr-un astfel de proces.

Lectia pentru multi falsificatori este insa ca au sanse mai mari sa scape daca imita branduri putin cunoscute, mai noteaza publicatia americana.