Mai multi analisti intervievati de Reuters au anticipat un profit operational de 1,64 miliarde de coroane suedeze (242,5 milioane dolari). Vanzarile companiei au scazut cu 5%, la 26,3 miliarde de coroane (3,9 miliarde dolari). Analistii estimau incasari de 27,1 miliarde de coroane (4 miliarde dolari), potrivit Mediafax.

Electrolux mentioneaza ca in Asia de Sud-Est si China cererea a crescut considerabil. Pe de alta parte, profitul operational raportat pentru regiunea Europa-Orientul Mijlociu-Africa, care genereaza aproape 40% din vanzari, a stagnat in al treilea trimestru. Profitul a scazut in America de Nord si America latina.

Compania recurge la reduceri de cheltuieli si se extinde pe pietele emergente pentru a-si imbunatati rezultatele financiare. Spre deosebire, cel mai mare producator de electrocasnice din lume, Whirlpool, se bazeaza in principal pe piata din SUA.

Citeste si:

"Pietele continua sa fie volatile, iar diferitele tipuri de masuri de stimulare fac dificile prognozele referitoare la evolutia pietelor", a afirmat directorul executiv al Electrolux, Hans Straberg.

El a precizat ca vanzarile din regiunea Europa-Orientul Mijlociu-Africa s-au diminuat, in principal din cauza falimentului retailerului german Quelle, la sfarsitul anului trecut.